سند سواحل استان گلستان به‌نام دولت صادر شد/ حل مشکل بازارچه بندر ترکمن توسط دستگاه قضایی استان

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: در حوزه حفظ انفال در سواحل، پیگیر اخذ سند برای کلیه سواحل استان بودیم که این امر اتفاق افتاد و همه سواحل استان سنددار شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود اسپانلو روز شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: یکی از اقدامات عمده دادستانی در کنار رسیدگی به پرونده‌ها، احیای حقوق عامه بوده است. دستورالعملی هم از سوی رئیس قوه قضائیه ارسال‌شده تا به موضوعاتی که جنبه عمومی دارد و بخشی از مردم را درگیر یا حقوق بخشی از مردم را نفی می‌کند، دادستان‌ها ورود داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلابی مرکز گلستان افزود: در سال گذشته پرونده‌های زیادی با موضوع حقوق عامه در بخش‌های بهداشت و درمان، محیط‌زیست، میراث‌فرهنگی، استانداردهای اجباری و غیره تشکیل شد. همچنین ۲۰۰ مورد اخطار حقوق عامه نیز به دستگاه‌ها داده‌شده است.

او یکی از اقدامات دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه حل مشکل بازارچه بندر ترکمن عنوان و تصریح کرد: این مشکل بعد از ۱۸ سال پیگیری حل شد و این بازارچه را خلع ید کردیم و مشکل تعداد زیادی از غرفه‌داران را برطرف کردیم.

اسپانلو افزود: یکی دیگر از اقدامات خلع ید اسکله بندر ترکمن بود که ۲۰ سال دست سرمایه‌گذار بود اما کاری انجام نمی‌شد. ما این اسکله را خلع ید کردیم و تحویل دولت دادیم و اکنون آبگیری شده و در حال استفاده است.

او بیان کرد: در حوزه حفظ انفال در سواحل، پیگیر اخذ سند برای کلیه سواحل استان بودیم که این امر اتفاق افتاد و همه سواحل استان سنددار شده است. البته به همین هم اکتفا نکردیم و مرز مستثنیات مردم با طبیعت را با نصب بنچ مارک، مشخص کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403043101572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha