تلاش برای افزایش ظرفیت صادرات صنایع‌دستی اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دیدار اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه شرکت‌های نمایشگاهی ایران، بر لزوم افزایش ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز سه شنبه ۲ مردادماه، اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه شرکت‌های نمایشگاهی ایران با امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این دیدار گفت: در حال حاضر در پهنه استان اصفهان نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر فعال صنایع‌دستی وجود دارد که در بیش از ۴۶۰۰ کارگاه صنایع‌دستی و همچنین در قالب مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: امروز استان اصفهان به‌عنوان قلب تپنده صنعت گردشگری و صنایع‌دستی از ظرفیت‌های بی‌شماری به‌منظور توسعه در این دو محور برخوردار است، لکن به نظر می‌رسد در این دو حوزه همچنان کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد.

کرم‌زاده افزود: با توجه به نقش نمایشگاه‌ها درزمینهٔ عرضه محصولات صنایع‌دستی و همچنین ارائه خدمات گردشگری، معتقدم توسعه خدمات نمایشگاهی نقش مهمی در افزایش ظرفیت صادرات صنایع‌دستی ایفا می‌کند، لذا امیدوارم تا با همکاری هیئت‌مدیره نمایشگاه‌های ایران، نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در حوزه ارائه محصولات صنایع‌دستی و خدمات گردشگری رونق یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: به دنبال طراحی بسته‌های عرضه سوغات اصفهان ویژه گردشگران داخلی و خارجی هستیم و امیدوارم شیوه‌های نوین در نحوه عرضه صنایع‌دستی و سوغات، به توسعه اقتصادی این حوزه‌ها و به همچنین به توسعه پایدار استان منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050300097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha