مدیریت یکپارچه پارک ملی گلستان به استان گلستان واگذار شود

استاندار گلستان در جلسه شورای راهبردی پارک ملی گلستان گفت: بخش عمده‌ای از پارک ملی گلستان در این استان قرار دارد و تقارن نام این پارک با این استان بیانگر آن است که مدیریت این پارک می‌تواند به‌صورت یکپارچه در اختیار استان گلستان قرار گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ در جلسه شورای راهبردی پارک ملی گلستان که به ریاست علی سلاجقه رئیس سازمان محیط‌زیست کشور و با حضور استانداران سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان برگزار شد، گفت: به لحاظ فنی و کاری بسیاری از اقدامات در زمان حوادث و هماهنگی‌های لازم در پارک ملی گلستان از طریق استان گلستان انجام می‌شود و تقاضا داریم مدیریت این ذخیره‌گاه زیست‌کره به‌صورت یکپارچه در اختیار این استان قرار گیرد.

استاندار گلستان همچنین ضمن تقدیر از حمایت‌های سازمان محیط‌زیست در پروژه‌های علاج‌بخشی خلیج گرگان و طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده یادآور شد: این اقدامات ملی و بین‌المللی با حمایت‌های شخص شهید جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی صورت گرفت و امیدواریم با حمایت‌ها سازمان محیط‌زیست این اقدامات استمرار داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: مطالعات زون‌های گردشگری پارک ملی گلستان انجام‌شده که در نوع خود اقدامی عظیم، با توجیه اقتصادی و مبتنی بر جوامع محلی است که می‌تواند با سرمایه‌گذاری صندوق ملی محیط‌زیست اجرای آن تسریع شود.

پارک ملی گلستان با وسعت بیش از ۹۱ هزار هکتار بزرگ‌ترین پارک طبیعی ایران است و بیش از ۶۰ درصد آن در استان گلستان قرار دارد.

مدیریت یکپارچه پارک ملی گلستان به استان گلستان واگذار شود

انتهای پیام/

کد خبر 1403050400162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha