پلمب ۶ واحد اقامتی و  صنفی بدون مجوز در روستای گردشگری اخلمد خراسان رضوی

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از پلمب شش واحد متخلف و غیر مجاز در روستای گردشگری اخلمد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، محمد طاهریان مقدم گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف، طرح نظارت و کنترل اصناف توسط  پلیس امنیت عمومی چناران، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و اتاق اصناف در حال انجام است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: در اجرای این طرح، شش واحد صنفی شامل استراحتگاه و عرضه‌ مواد غذایی به‌دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضایی پلمب شدند. 

طاهریان‌مقدم تصریح کرد: با توجه به این‌که روستای گردشگری اخلمد یکی از مهم‌ترین جاذبه های تاریخی و گردشگری در سطح کشوری و بین‌المللی است و گردشگران زیادی این منطقه را برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده  انتخاب می‌کنند.

او یادآور شد: ظرفیت‌های موجود طبیعی و خدادادی در اخلمد نظیر آبشارهای اخلمد، طبیعت سبز، رودخانه دائمی، سنگ‌نوردی و وجود  باغات با میوه‌های درختی و ... نقش زیادی در افزایش گردشگران در منطقه داشته است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران اظهار کرد: برای رشد و توسعه صنعت گردشگری در منطقه اخلمد نیازمند ساماندهی کسبه، مراکز اقامتی غیر مجاز، پارکینگ‌داران، فروشگاه‌ها و ...هستیم.

طاهریان‌مقدم از کسبه و فعالان مشاغل در روستای گردشگری اخلمد خواست برای مجوز مراکز اقامتی خانه مسافر، مهمانپذیر، بوم‌گردی و هتل یا متل به میراث‌فرهنگی شهرستان مراجعه کنند و مشاغل نظیر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، اغذیه، کبابی، استراحت‌گاه‌ها به اداره صنعت و معدن و اصناف برای مجوز مراجعه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051300578
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha