همدان آماده همکاری اقتصادی با بازرگانان و تجار بلاروس

استاندار همدان در دیدار با سفیر جمهوری بلاروس در ایران گفت: همانطور که ارتباط سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس به خوبی برقرار است، باید فعالین اقتصادی و تجاری دو کشور نیز با هم ارتباط بیشتری داشته باشند.

به گزارش میراث‌آریا، علیرضا قاسمی فرزاد، شنبه ۱۳ مردادماه در دیدار با سفیر بلاروس در پایتخت تاریخ و تمدن اظهار کرد: همدان شهری کهن با بیش از ۳هزار و ۵۰۰ سال قدمت تاریخی و شهرنشینی است که گواه این موضوع ثبت محوطه تاریخی هگمتانه در فهرست آثار جهانی یونسکو در هفته گذشته است.

استاندار همدان افزود: هگمتانه فقط یک اثر از حدود یک‌هزار و ۹۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری همدان بوده و غار شگفت‌انگیز علیصدر که بزرگترین غار آبی جهان است نیز از آثار طبیعی بی‌نظیر در دنیاست.

او ادامه داد: استان همدان با وجود دو شهر جهانی مبل و منبت ملایر و سفال لالجین نیز می‌تواند یکی از استانهای مدنظر فعالان اقتصادی بلاروس باشد و مقصد گردشگری خوبی برای گردشگران سرتاسر جهان به ویژه شهروندان بلاروس است.

سفیر بلاروس در ایران گفت: بازرگانان کشورم آماده همکاری با تجار همدانی هستند

دیمیتری کالتسوف در دیدار با استاندار همدان با قدردانی از نگاه مثبت علیرضا قاسمی‌فرزاد به فعالیت‌های اقتصادی، اظهار کرد: آماده ترغیب فعالان اقتصادی، تجاری و گردشگری کشورمان برای ارتباط با فعالان اتاق بازرگانی استان همدان هستم.

معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، مشاور ارشد سفارت بلاروس در تهران، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

بلاروس با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت، در شرق اروپا واقع شده؛ مینسک پایتخت این کشور، واقع در اروپای شرقی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051400634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha