ایام اربعین بیش از ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی از کنگاور تا قصرشیرین برپا می‌شود/ نظارت بر خدمات بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی تشدید می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ضمن تاکید بر افزایش نظارت بر خدمات بین‌راهی در ایام اربعین، گفت: در این ایام بیش از ۱۲۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی از کنگاور تا قصرشیرین در مسیر تردد زوار اربعین برپا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه در جلسه هماهنگی کمیته اربعین اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر است که کرمانشاه به شکل مناسب و گسترده معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات در این ایام باید به بهترین شکل و در بالاترین سطح انجام شود تا خاطره ماندگاری از کرمانشاه در ذهن مردم شکل بگیرد.

او با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال حجم بیشتری از مسافر مرز خسروی را برای تردد به عراق انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: همچنین همه افرادی که از مرز مهران تردد می‌کنند از استان کرمانشاه عبور می‌کنند.

فرمانی بیان کرد: در این ایام نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی به عنوان یکی از ماموریت‌های ویژه این اداره‌کل به شکل منظم در دستور کار قرار دارد و تیم‌های نظارتی ما روزانه مجموعه‌های فعال در مسیر را کنترل می‌کنند.

او ادامه داد: بخش مهمی از مایع دستشویی مورد نیاز این سرویس‌های بهداشتی توسط اداره‌کل تهیه شده است که در این ایام توزیع می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از ماموریت‌های ما برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی است که برای برپایی بیش از ۱۲۰ غرفه در شهرهای مسیر تردد زوار اربعین در مسیر برگشت برپا می‌شود.

او افزود: یکی از اقدامات ما فراهم کردن شرایط اسکان برای زوار اربعین است که با توجه به طولانی بودن مسیر و خستگی زوار برای بالا رفتن ایمنی سفر حداقل یک شب در استان اقامت داشته باشند.

فرمانی گفت: علاوه بر آمادگی صد در صدی مراکز اقامتی زیر نظر اداره‌کل، استفاده از ظرفیت مراکز اقامتی مدارس نیز پیش‌بینی شده است.

او افزود: همچنین پویش هر خانه یک موکب و سامانه امداد زائر نیز در این ایام به شکل شبانه روزی فعال است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: در کنار این خدمات مسئله تبلیغات گردشگری و معرفی استان نیز در طول مسیر در دستور کار قرار دارد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403051700854
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha