پیگیری قضایی حفاری غیرمجاز در عرصه تپه الله‌قلی لیلان در دست اقدام است/ ایستادگی تمام قد استان در برابر تهدیدات میراث‌فرهنگی

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به ایستادگی تمام‌قد این استان در برابر تهدیدات حوزه میراث‌فرهنگی از اقدام این اداره‌کل برای پیگیری حفاری غیرمجاز در عرصه تپه تاریخی و ثبتی الله‌قلی لیلان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، وحید نواداد امروز جمعه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳ با اشره به اهمیت حفاظت از بناها و محوطه‌های باستانی گفت: در یکم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تجاوز به عرصه تپه الله قلی لیلان و انجام خاکبرداری صورت گرفت که بلافاصله پیگیری قضایی این مسئله در دستورکار قرار گرفت که اداره میراث‌فرهنگی، گذدشگری و صنایع‌دستی لیلان در راستای حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی، تا حصول نتیجه، این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

معاون میراث آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تپه ثبت ملی الله‌قلی واقع شده در شهرستان لیلان از منطر پژوهشی- مطالعاتی حائز اهمیت ویژه‌ای‌ست و خاکبرداری صورت گرفته در عرصه این محوطه باستانی از اردیبهشت‌ماه سال جاری در دست پیگیری و اقدام قضایی است.

او افزود: آذربایجان‌شرقی با برخورداری ازبناها و محوطه‌های تاریخی کم نظیر از اهمیت میراثی فراروانی برخوردار است که در این راستا پیگیری و خفاظت از بناهای تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برای معاونت میراث‌فرهنگی استان برخوردار است.

نواداد گفت: شهرستان لیلان با ۵۶ محوطه باستانی کشف شده که به سکونتگاه‌های بشر در هزاره ۶ تا ۷ قبل از میلاد مربوط است از اهمیت ویژه‌ مطالعاتی و پژوهشی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052000970
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha