شیرینی گز، میراث هویت میهمان‌نوازی مردم اصفهان

علی‌اصغر شال‌بافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در آئین پاسداشت سومین رویداد ملی شیرینی گز، این سوغات منحصربه‌فرد را میراث هویت میهمان‌نوازی مردم اصفهان عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز گذشته ۲۰ مردادماه، سومین آئین نکوداشت رویداد ملی شیرینی گز اصفهان، با حضور علی‌اصغر شال‌بافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علی قاسم‌زاده شهرداری اصفهان، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان و جمعی از فرهیختگان و دوستداران میراث‌فرهنگی و فعالان جامعه سوغات اصفهان در محل تالار نقش‌جهان هتل عباسی اصفهان برگزار شد.

معاون گردشگری کشور در این آئین گفت: امروز خرسندم تا سلام و عرض شادباش خود را به فرهیختگان اصفهانی خصوصاً آنانی که شیرینی گز را به‌عنوان نماد هویت میهمان‌نوازی مردم اصفهان در قالب ثبت ملی و جهانی به جهانیان ارائه کردند ابراز کنم.

او ادامه داد: بی‌تردید یکی از مهم‌ترین خصوصیت مردم اصفهان در طول تاریخ، میهمان‌نوازی آنان است، لذا حفظ این مولفه ارزشمند هویتی به‌ویژه در قالب صنعت گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شال‌بافیان افزود: بی‌شک رویدادها، جاذبه‌های هویتی و زمان محور هستند و در حوزه گردشگری امروز با یکی به مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه این صنعت تبدیل‌شده است، لذا با تلاش همکارانم در وزارتخانه و سراسر کشور خرسندم که اعلام کنم تا به امروز توانسته‌ایم ۱۸۰۰ رویداد که برای گردشگران جذابیت دارد در سراسر کشور به ثبت برسانیم.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: امروز سامانه‌ای را در خصوص رویدادها ایجاد کرده‌ایم که به‌تمامی این رویدادها با پاسخ به سؤالاتی همچون چی، کی، کجا و توسط چه کسی این رویدادها تعریف‌شده، تلاش می‌کنیم تا گردشگران را به سمت جذابیت‌های جدید هدایت کنیم.

او تأکید کرد: من چون از کودکی در اصفهان بزرگ شدم، با شیرینی گز مانوس بودم و همیشه دوست داشتم ببینم گز چگونه تولید می‌شود، روی همین اصل معتقدم کارکرد این محصول ارزشمند که ریشه در تاریخ مردم اصفهان دارد، نقش مهمی در توسعه گردشگری ایفا می‌کند.

در این نشست با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تنی چند از مسئولان استان و پیشکسوتان صنعت گز اصفهان از نشان ثبت ملی و جهانی جغرافیایی شیرینی گز اصفهان رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052101100
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha