محکومین به حبس در جرائم غیرعمد به خدمات عمومی رایگان در میراث‌فرهنگی محکوم می‌شوند

معاون قضایی، فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان یزد گفت: متخلفان و محکومان به حبس با اعمال مجازات‌های جایگزین به ارائه خدمات عمومی رایگان در میراث فرهنگی محکوم می‌شوند.

به گزارش میراث آریا، امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه نشستی با حضور معاون قضایی، فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان یزد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از مسئولین اداره‌کل در خصوص اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای محکومان و بررسی شیوه‌ها و امکان به‌کارگیری محکومین به حبس در مشاغل کارگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

سعید رضا پارساییان، معاون قضایی، فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان یزد در این نشست اظهار کرد: به منظور کاهش آثار و تبعات زیان‌بار زندان برای محکومین جرائم غیر عمد، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، می‌تواند ضمن کمک به ارائه خدمات رایگان در دستگاه‌های دولتی، بخشی از هزینه‌های دولت را در ارائه خدمات کاهش دهد.

او عنوان کرد: اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای مجرمان و به‌کارگیری در مشاغل کارگری تخصصی در حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند باعث حرفه‌آموزی محکوم و اشتغال او پس از دوره محکومیت شود.

رستگاری نیز ضمن اعلام همراهی و همکاری در اجرای این طرح عنوان کرد: به منظور اجرایی شدن طرح مذکور، این اداره­‌کل آمادگی برای عقد تفاهم‌نامه و ارائه دسته‌بندی مشاغل در حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دادگستری را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد اضافه کرد: در اجرای طرح یادشده، تاکنون بیش از ۳۰ محکوم به این اداره­کل برای ارائه خدمات عمومی رایگان توسط اجرای احکام کیفری دادگستری استان معرفی شده‌اند که در مشاغل تخصصی کارگاهی، باغبانی، انبارگردانی و نظافت اماکن تاریخی ارائه خدمات کرده‌اند.

محکومین به حبس در جرائم غیرعمد به خدمات عمومی رایگان در میراث‌فرهنگی محکوم می‌شوند

محکومین به حبس در جرائم غیرعمد به خدمات عمومی رایگان در میراث‌فرهنگی محکوم می‌شوند

انتهای پیام/

کد خبر 1403052401326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha