ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران اربعین در دارالشفای حضرت معصومه(س) قم

مدیریت بهداشت و درمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اعلام کرد: مراجعان‌کنندگان به دارالشفای حضرت معصومه(س) در ایام اربعین به صورت شبانه‌روزی ویزیت می‌شوند و داروخانه آن نیز شبانه‌روزی فعال است.

به‌گزارش میراث‌آریا، جواد براتی اظهار کرد: با توجه به حضور انبوه زائران غیرایرانی در ایام اربعین حسینی، خدمات مختلفی به‌صورت شبانه‌روزی در درمانگاه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ارائه می‌شود.

مدیریت بهداشت و درمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: درمانگاه حرم بانوی کرامت(س) به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی در سه بخش تزریقات و اورژانس زنان و مردان، پزشک عمومی و متخصص و داروخانه در خدمت زائران و مجاوران است.

او با بیان این که مراجعان‌کنندگان به دارالشفای حضرت معصومه(س) در ایام اربعین نیز به صورت شبانه‌روزی ویزیت می‌شوند و همچنین داروخانه شبانه‌روزی فعال است، افزود: در نوبت روز (از ۷صبح تا ۱۰ شب) دو پزشک عمومی و در نوبت شب نیز یک پزشک عمومی در درمانگاه حضور دارند که به صورت ویژه به زائران خدمت‌رسانی دارند.

او با اشاره به این که در حال حاضر عمده مراجعه‌کنندگان زوار عراقی هستند و پس از اربعین نیز زائران پاکستانی نیز اضافه می‌شوند، گفت: درمانگاه حضرت معصومه(س) در کنار خدمات عمومی به بیماران، خدمات تخصصی نیز در بخش های گوناگون ارائه می‌دهد که با توجه به حضور پزشکان متخصص در هر روز متفاوت است.

براتی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پر رنگ زائران اربعین حسینی در دارالشفای حضرت معصومه(س) یک موکب پذیرایی نیز در این درمانگاه فعالیت و از زائران پذیرایی می‌کند.

دارالشفای حضرت معصومه(س)، جنب بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) قرار دارد.

استقرار پایگاه سیار اورژانس در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

همزمان با ایام اربعین حسینی، پایگاه سیار اورژانس پزشکی جمعیت هلال‌احمر استان قم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مستقر شد.

پایگاه اورژانس سیار هلال‌احمر با یک پزشک، سه پرستار و سه نجاتگر هلال‌احمر همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به زائران حرم مطهر بانوی کرامت(س) خدمت‌رسانی دارد.

زائران بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) می‌توانند در صورت نیاز با مراجعه به صحن جوادالائمه(ع) جنب درِ ورودی مسجد اعظم از خدمات پایگاه اورژانس پزشکی حرم مطهر استفاده کنند.

زائران برای آگاهی از برنامه‌های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) می‌توانند به تارنمای این بارگاه ملکوتی به نشانی اینترنتی https://amfm.ir مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۱۷۵۱ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

امسال ۲۰ صفر، اربعین حسینی با ۴ شهریورماه مصادف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403053101862
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha