خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین در موکب اداره کل میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان از پذیرایی و خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی اربعین در موکب این اداره کل خبر داد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم در گفت وگو با میراث آریا اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان اولین گذرگاه و ورودی زائران حسینی کشور پاکستان است که از این استان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده و سپس عازم عتبات عالیات می شوند، خدمت‌رسانی به آنها را جزو تکالیف خود می‌دانیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود: در همین راستا همکاران ما در شهرستان نیکشهر که یکی از مسیرهای اصلی تردد زوار است با مشارکت سایر دستگاه‌ها از روزهای ابتدایی ورود زائران مشغول خدمت‌رسانی هستند که این مهم در زمان بازگشت نیز انجام می‌شود.

او ادامه داد: بخش دیگری از زوار نیز از طریق مرز میرجاوه وارد استان و سپس شهرستان زاهدان می شوند که در این حوزه نیز موکب اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در محل زائرسرای امام رضا(ع) مستقر شده و با کلوچه های محلی استان و شربت و آب معدنی و... کار خدمت‌رسانی و پذیرایی از زوار را انجام می دهند.

به گفته طهرانی‌مقدم، این موکب به همت پایگاه مقاومت بسیج اداره کل، روابط عمومی و امور فرهنگی و مردمی سازی اداره کل و سایر معاونت ها دایر شده و به زوار خدمت‌رسانی می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060100018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha