توجه به آموزش گردشگری در کندوان/ آموزش گردشگری، راه‌حل افزایش رضایت گردشگران ورودی به کندوان است

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به توجه ویژه معاونت گردشگری استان به آموزش گردشگری در کندوان، بر لزوم برنامه‌ریزی برای اجرای دوره‌های آموزش گردشگری برای اهالی کندوان با رویکرد ارتقای سطح دانش و مهارت‌های گردشگری تأکید کرد.

به‌گزارش میراث آریا، علیرضا بایرام‌زاده امروز پنجشنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۳ با اشاره به اهمیت آموزش برای توسعه گردشگری در کندوان گفت: آموزش گردشگری به اهالی کندوان تنها به معنای برگزاری دوره‌های آموزشی نیست، بلکه باید به‌عنوان یک فرآیند مستمر برای ارتقای مهارت‌های لازم در راستای مدیریت و توسعه پایدار گردشگری مدنظر قرار گیرد، که این فرآیند می‌تواند شامل آموزش‌هایی در زمینه‌ میزبانی، مدیریت اقامتگاه‌های بومگردی، راهنمایی گردشگران و حفظ فرهنگ و میراث بومی باشد که در نهایت به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهبود کیفیت خدمات گردشگری در این روستا منجر خواهد شد.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: توجه به آموزش گردشگری برای اهالی کندوان، به‌ویژه در زمینه‌های مرتبط با حفاظت و بهره‌برداری از میراث طبیعی و تاریخی روستا، می‌تواند به حفظ اصالت این میراث جهانی کمک کرده و فرصت‌های جدیدی برای توسعه پایدار گردشگری در منطقه فراهم کند.  در راستای تحقق این امر، لازم است تا برنامه‌های آموزشی جامعی با مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی، تدوین و اجرا شود.

او به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزش گردشگری که به‌صورت منظم و مستمر برگزار شود و به ارتقای مهارت‌های گردشگری اهالی کندوان کمک کند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این دوره‌ها با دربرگیری موضوعاتی همچون آشنایی با شیوه‌های میزبانی، استفاده بهینه از منابع محلی و حفظ محیط زیست، و همچنین مدیریت و بازاریابی در حوزه گردشگری در راستای تسهیل فرآیند سفر به کندوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بایرام‌زاده گفت: این آموزش‌ها می‌تواند به‌عنوان یک ابزار موثر، اهالی کندوان را با نیازهای روز صنعت گردشگری آشنا کرده و علاوه بر افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران، به حفظ و تداوم فرهنگ این روستا کمک کند. بنابراین، می‌توان گفت آموزش گردشگری نه تنها به ارتقای جایگاه کندوان در صنعت گردشگری کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به پایداری فرهنگی و اقتصادی این روستا، در کنار حفاظت و صیانت از میراث طبیعی آن منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060100034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha