خانه صنایع‌دستی در تمامی شهرستان‌های فارس ایجاد شود/ حمایت تمام‌قد از سرمایه‌گذاران برای ایجاد خانه و بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم توسعه و ترویج صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است هر چه سریع‌تر در هر یک از شهرستان‌های استان فارس خانه‌های صنایع‌دستی ایجاد شود.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی در حاشیه برگزاری رویداد آموزشی صنایع‌دستی در خانه صنایع‌دستی سعادت در شیراز با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از شهرستان‌های استان شاهد فعالیت خانه‌های صنایع‌دستی هستیم، گفت: باید در تمامی شهرستان‌های فارس یک یا چند خانه صنایع‌دستی ایجاد شود تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه به‌درستی معرفی شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به تنوع و تعدد تولیدات و محصولات صنایع‌دستی فارس اشاره کرد و افزود: توسعه، ترویج و احیای صنایع‌دستی منسوخ‌ شده و در حال فراموشی یک ضرورت است و بی‌تردید با ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های این مهم اتفاق می‌افتد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: بی‌تردید با آموزش جوامع محلی، ترویج و تولید صنایع‌دستی رونق اقتصاد مناطق شکل می‌گیرد و یکی از راهکارها برای توسعه این حوزه برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های صنایع‌دستی است.

او بابیان اینکه میراث فرهنگی تمام‌قد از سرمایه‌گذاران برای ایجاد خانه و بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در فارس حمایت می‌کند، از سرمایه‌گذاران خواست برای رونق و توسعه و ترویج صنایع‌دستی گام‌های مؤثرتری را در این استان بردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه با مثبت ارزیابی کردن برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای آموزشی صنایع‌دستی در خانه‌های صنایع‌دستی فارس گفت: این برنامه‌های آموزشی- تخصصی با حضور اساتید برجسته و باهدف آشناسازی علاقه‌مندان به تولیدات و محصولات صنایع‌دستی فارس در خانه سعادت یکی از خانه‌های صنایع‌دستی شیراز به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی افزود: این رویداد با محوریت آموزش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی فارس به عموم علاقه‌مندان و در ۹ رشته تخصصی صنایع‌دستی شامل رشته‌های خاتم‌کاری، قلم‌زنی، پیکرتراش، منبت، نگارگری، کاشی هفت‌رنگ، زیورآلات، خراطی، رودوزی سنتی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان در این کارگاه‌های هفتگی شرکت کنند و از نزدیک با نحو ساخت این محصولات هنری آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی در شیراز گفت: برگزاری رویدادها و پیش همایش های سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی در فارس ادامه دارد و برگزاری این دوره های آموزشی تخصصی با رویکرد توسعه و ترویج صنایع دستی در خانه های صنایع دستی شیراز و فارس از این دست پیش رویداد های جشنواره مذکور است.

کارگاه آموزشی صنایع دستی اول شهریورماه در خانه صنایع دستی سعادت در شیراز برگزار شد و مورد استقبال بی نظیر دانشجویان و هنرمندان و علاقه مندان به صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060300075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha