صنایع‌دستی دالاهو مورد توجه زوار اربعین/ ابزارآلات فلزی یکی از تولیدات شاخص با شهرت جهانی

با برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان دالاهو، تولیدات هنرمندان این شهرستان به ویژه چاقوی کرند مورد توجه زوار اربعین حسینی قرار گرفته است.

به گزارش میراث‌آریا، سعید مرادی اظهار کرد: بیش از ۱۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان دالاهو در ایام اربعین برپا شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو افزود: علاوه بر فعال بودن بازارچه دائمی صنایع‌دستی در این شهرستان، در ایام اربعین حسینی بیش از ۱۰ غرفه صنایع دستی از قبیل، چاقو سازی، معرق کاری، گلیم بافی و غرفه های سوغات عرضه شده است.

او افزود: شهرستان دالاهو علاوه بر ثبت ملی این شهرستان به‌ عنوان شهر ملی تنبور، این شهرستان در حوزه ابزار آلات‌فلزی یکی از مراکز مهم تولید چاقو در کشور است.

مرادی تصریح کرد: در ایام اربعین با همکاری شهرداری بازارچه دائمی این شهرستان به صورت کامل سنگ‌فرش شد.

او افزود: صنایع تولید ابزارآلات فلزی یکی از تولیدات شاخص شهرستان با شهرت جهانی است که چاقوی کرند در این ایام بسیار مورد توجه مسافران بازگشته از عتبات عالیات قرار گرفت.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو تصریح کرد: همچنین در این ایام مسافران زیادی در مسیر بازگشت از مناطق گردشگری شهرستان به ویژه ریژاو بازدید کردند.

شهرستان دالاهو بیش از ۲۰۰۰ هنرمند و صنعتگر فعال در حوزه تولید صنایع‌دستی دارد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403060600297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha