زمان برگزاری سومین جشنواره انگور روستای تاریخی درسجین تغییر کرد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر از جابه‌جایی زمانی جشنواره انگور روستای تاریخی درسجین از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش میراث آریا، امیر علیمحمدی اظهار کرد: زمان برگزاری جشنواره انگور روستای تاریخی درسجین شهرستان ابهر تغییر کرد و این جشنواره ازروز جمعه ۱۶ تا یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. انگور این روستا و باغات مربوط به آن در کنار آئین‌ها و رسوم مربوط به انگور جزو ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های فرهنگی شهرستان ابهر است و در این جشنواره تلاش شده تا فرهنگ، هنر، ادب، تاریخ، آداب و رسوم، ظرفیت‌های کشاورزی، باغداری، صنایع دستی و گردشگری شهر ارومیه برای بازدیدکنندگان معرفی شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: این رویداد به مدت سه روز روستای تاریخی و هدف گردشگری درسجین شهرستان ابهر با حضور ۱۰هنرمند صنایع دستی در پنج غرفه و ۴۰ غرفه فروش محصولات کشاورزی برپا خواهد شد. 

او بیان کرد: نحوه تولید شیره انگور، استحصال انگور و خشک کردن انگور توسط مسئولان مربوطه و مردم بومی حاضر در جشنواره به عموم آموزش داده می‌شود. 

علیمحمدی گفت: درسجین از قطب‌های مهم تولیدات کشاورزی و گردشگری کشور به شمار می‌رود و ما وظیفه داریم قابلیت‌های این بخش را بیش از پیش به مردم بشناسانیم و ظرفیت‌های تولید، فرآوری و صنایع تبدیلی انگور در این شهرستان در معرض دید عموم قرار گیرد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر ادامه داد: همچنین از آنجایی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر لزوم فعال شدن گردشگری استانی و توجه مردم به جاذبه‌ها تاکید داشته‌اند و این جشنواره یکی از برنامه‌های مقدماتی در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061300848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha