جشنواره زغال اخته کلیبر عاملی مهم در توسعه گردشگری کلیبر است/ لزوم مانع‌زدایی تولیدات فرآورده‌های زغال اخته

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی جشنواره زغال اخته کلیبر را یکی از عوامل مهم جذب گردشگران و توسعه اقتصاد محلی کلیبر عنوان کرد و بر لزوم مانع‌زدایی از تولید فرآورده‌ها و برگزاری جشنواره‌های مرتبط با زغال اخته تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، علیرضا بایرام‌زاده روز جمعه ۱۶ شهریورماه در جریان بازدید از جشنواره زغال اخته کلیبر با تأکید بر اهمیت زغال اخته در رونق گردشگری این منطقه گفت: زغال اخته کلیبر با طعم و کیفیت منحصربه‌فرد خود از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار بوده و علاوه بر جذابیت شیوه جمع‌آوری محلی، زغال اخته کلیبر به عنوان یکی از عوامل مهم جذب گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: رب، مربا، شربت و سایر محصولات فرآوری شده از زغال اخته کلیبر از محبوبیت ویژه‌ای در بازارهای محلی و بعضاً ملی برخوردار هستند. این محصولات علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، ظرفیت بالایی برای معرفی در بازارهای بین‌المللی دارند که می‌توان با حمایت و مانع‌زدایی از تولید این فرآورده‌ها، فرآیند توسعه اقتصادی در مناطق روستایی کلیبر را تسریع بخشید.

او افزود: گردشگری مبتنی بر کشاورزی، به‌ویژه در مناطقی مانند کلیبر که محصولات استراتژیکی نظیر زغال اخته تولید می‌شود، می‌تواند نقشی کلیدی در توسعه گردشگری استان ایفا کند و از این حیث، تبیین برنامه‌ای مدون برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها را در راستای ایجاد تنوع گردشگری و افزایش جذب گردشگران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بایرام‌زاده با اشاره به اهمیت گردشگری کشاورزی اظهار کرد: گردشگری کشاورزی، علاوه بر معرفی محصولات محلی به گردشگران، فرصت تجربه زندگی روستایی و امکان آشنایی نزدیک با فرهنگ محلی را فراهم می‌کند که برگزاری جشنواره‌ها و تورهای مرتبط با زغال اخته می‌تواند به تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب هرچه بیشتر گردشگران کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061701036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha