پرداخت مستمر تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به پرداخت مستمر تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان، گفت: از شهریور سال گذشته تا کنون ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ از محل بودجه ۱۴۰۱ برای طرح‌های گردشگری پرداخت شده و این میزان تا انتهای شهریور امسال با پرداخت باقی درخواست‌ها توسط بانک‌های عامل به بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال می‌رسد.  

به گزارش میراث‌آریا، رحیم خاکی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به طرح‌های صنایع‌دستی از محل تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ نیز از یک سال گذشته تا کنون به ۲۲۲ میلیارد ریال می‌رسد، گفت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره به این طرح‌ها با هدف حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان و حفظ صنایع‌دستی وهنرهای اصیل ایرانی صورت می‌گیرد.  

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز تصریح کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان گردشگری و صنایع‌دستی نیاز به همکاری بانک‌های عامل و ایجاد شرایط آسان‌تر برای پرداخت وام است و در این زمینه مذاکراتی با بانک‌های عامل صورت گرفته است.

او به تأثیر متقابل توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در استان اشاره کرده و رونق اقتصاد گردشگری استان را منوط به ارتقاء توانمندی‌های این حوزه‌ها در ارتباط با یکدیگر عنوان کرد.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403061701051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha