رشد آمار حضور گردشگران در خراسان جنوبی مشهود است/ فرصت مناسب استان با وجود آثار پر تعداد در فهرست جهانی

استاندار خراسان جنوبی گفت: رشد آمار حضور گردشگران و مسافران در شهرستان‌های خراسان جنوبی مشهود است.

جواد قناعت در در گفتگو با خبرنگار میراث‌آریا، از رشد آمار مسافران و گردشگران در شهرستان‌های ۱۲گانه استان گفت و تاکید کرد: خراسان جنوبی به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان، مقصد سفر گردشگران و مسافران زیادی است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وجود بیش از هزار اثر ثبت ملی و ۹ اثر به ثبت رسیده در فهرست آثار جهانی شامل بیابان لوت در نهبندان، قنات بلده در فردوس، باغ و عمارت اکبریه در بیرجند، ژئوپارک طبس، حوله بافی روستای خراشاد در بیرجند و ۴ کاروانسرای سرایان، ده‌محمد، خان و چهل پایه، فرصت بسیار خوبی برای حضور گردشگران و مسافران است.

او گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه مستندات لازم درخصوص آسبادها و …، احتمال افزایش تعداد آثار جهانی در خراسان جنوبی بسیار زیاد است.

قناعت با اشاره به موقعیت جرافیایی استان، تصریح کرد: خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی شمال- جنوبی و شرق- غرب، محل عبور و استراحت موقت مسافران زیادی است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: استان، مسیر دسترسی زائران زیادی به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است لذا این استان میقات الرضا (ع) نام گرفته است.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر برگشت زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی از پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر رضوی قرار دارد، متذکر شد: سال گذشته در مواکب خراسان جنوبی، حدود ۵۰ هزار نفر از زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی (۳۵ هزار زائر پاکستانی و ۱۵ هزار زائر افغانستانی و هندی) مورد استقبال قرار گرفته و پذیرایی شدند.

قناعت افزود: به منظور افزایش سطح خدمات و دسترسی راحت تر، امسال ۹ موکب برای پذیرایی از زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی در استان برپا شده است.

استاندار تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران حرم رضوی در پایان ماه صفر و مسافران و گرشگرانی که از فرصت تعطیلات تابستانی برای سفر استفاده می‌کنند، در حالت آماده باش هستند.

او خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش سطح ایمنی سفر، حضور عوامل پلیس راه، هلال احمر و اورژانس در کلیه محورهای مواصلاتی به صورت بی‌وقفه کاملاً مشهود است.

قناعت گفت: موکب‌های پذیرایی از زائران در تمامی استان‌ها معمولاً بعد از ایام اربعین و صفر جمع‌آوری می‌شوند اما در خراسان جنوبی تا دو ماه بعد از این ایام و تا بازگشت کامل زوار اربعین و حرم مطهر رضوی پذیرای هزاران زائر هستیم.

او به آماده‌سازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی برای اسکان و استراحت مسافران اشاره کرد و افزود: با توجه به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته از روند خدمات‌دهی به مسافران در ایام سفر در گذشته، امسال ۱۴ سرویس بهداشتی در جاده‌ها و دو رستوران بین‌راهی هم در بوستان‌ها راه‌اندازی شد.

قناعت ادامه داد: مساجد پایانه‌های مسافربری، نمازخانه، مساجد و سکوهای نماز در محورهای مواصلاتی استان هم مهیای پذیرایی از مسافران هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061801125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha