۱۸هزار مترمربع از معابر روستای قلعه سنگی آسفالت شد

‌مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان لرستان گفت: در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد ۱۸ هزار متر مربع از معابر روستای قلعه سنگی که در مسیر دسترسی به غارتاریخی کلدرمی باشد زیرسازی وآسفالت شده است.

به گزارش میراث آریا، پویا تابعی با بیان اینکه ثبت جهانی دره خرم آباد فرصتی ارزشمند و مغتنم برای فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی قوم لر است، گفت: ثبت جهانی دره خرم‌آباد گامی مهم در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شهری و روستایی و عاملی مهم در راستای رونق صنعت گردشگری و جذب توریست در استان است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان لرستان گفت: در این راستا گام‌های بلندی در حوزه‌های مختلف برای ثبت جهانی دره تاریخی خرم‌آباد برداشته شده است که بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان لرستان با بسیج ظرفیت‌ها و امکانات خود و با همکاری سایر ادارات اجرایی استان اقداماتی موثر در راستای تحقق این مطالبه عمومی مردم انجام داده است.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای قلعه سنگی در مسیر ورودی غار تاریخی کلدر قرار گرفته است، بهسازی و آسفالت معابر این روستا در دستور کار قرار گرفت.

تابعی گفت: در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد عملیات زیرسازی و آسفالت بیش از ۱۸ هزار مترمربع از معابر روستای قلعه سنگی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در مدت زمان یک هفته انجام شده است.

او تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان با استفاده از ظرفیت ماشین آلات سنگین خود همگام با سایر دستگاه های اجرایی استان در راستای لایروبی‌، ساماندهی و پاکسازی خرم رود اقدام کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha