هدف اصلی جشنواره چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی ارتقای سطح سواد میراثی جامعه است

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از استقبال هنرمندان برای ارسال آثار به این جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی «ویژه جایزه شیراز» تا ۱۵ مهرماه است.

به گزارش میراث آریا، علیرضا تابش در دیدار و نشست با قائم‌مقام صداوسیمای مرکز در شیراز گفت: با توجه به اینکه شیراز میزبان جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی است انتظار است صداوسیما مرکز فارس اقدامات گسترده‌تری در برنامه‌سازی، تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی داشته باشد.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی بابیان اینکه «جایزه شیراز» در این جشنواره بین‌المللی به‌صورت ویژه دیده‌شده است گفت: از میراث ملموس و ناملموس گرفته تا آداب‌ورسوم و فرهنگ عشایری و هر آنچه به موضوعات متنوع میراث فرهنگی استان فارس مرتبط باشد در فراخوان این جشنواره پیش‌بینی‌شده است.

تابش از مدیران صداوسیمای مرکز فارس خواست با تولید محتوا در قالب گفت‌وگو، کلیپ و تیزر، فیلم‌های مستند کوتاه و بلند سینمایی و پخش در این رسانه به معرفی داشته‌های میراث فرهنگی فارس بپردازند و اطلاعات لازم را به عموم مردم برای مشارکت در این جشنواره بدهند.

او ادامه داد: هدف اصلی این جشنواره ارتقای سطح سواد میراث فرهنگی با ساخت و معرفی داشته‌ها و ارائه یک روایت متفاوت از زیست‌فرهنگی، ارزش‌های دینی و ملی ایرانیان به زبان هنر و رسانه است.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در ادامه به بخش پویش «میراث‌بانان آینده» در این جشنواره اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ سال از سراسر کشور می‌توانند شعر، داستان‌ و تصویر یا موضوعات مرتبط با دریافت‌های شخصی از میراث خانوادگی، محلی و قومی خود (آیین‌ها، لهجه‌ها، مثل‌ها) را در کنار ارائه پیشنهاد و توضیح پیرامون حفاظت از آن‌ها را در این پویش به اشتراک بگذارند.

در ادامه این جلسه محمدباقر کشفی، رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس نیز گفت: جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی فرصت ارزشمندی برای استان فارس معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان است.

او با اشاره به اینکه فارس استان پیشران ایران است، افزود: با برگزاری این جشنواره بین‌المللی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های میراث فرهنگی استان فارس در سطوح ملی و بین‌المللی معرفی خواهد شد و درواقع این جشنواره بین‌المللی ارزش این را دارد که سرمایه‌گذاری جدی از سوی همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها صورت گیرد تا یک هم‌افزایی و همکاری تنگاتنگی شکل گیرد.

در ادامه جلسه فریدون فعالی مشاور معاون میراث فرهنگی کشور نیز طی سخنانی بابیان اینکه برگزاری این جشنواره بین‌المللی در استان فارس و شهر شیراز انتظارات را بالابرده است گفت: فارس مقصد و هدف گردشگری است و این جشنواره امسال به‌صورت بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز طی سخنانی با تقدیر از همکاری‌ها و حمایت‌های صداوسیمای مرکز فارس در خصوص پخش اخبار مربوط به جشنواره و حوزه میراث فرهنگی گفت: با توجه به تعدد و تنوع برنامه‌هایی که در رسانه صداوسیما تولید و پخش می‌شود این رسانه مهد آرشیو معرفی آثار تاریخی محسوب می‌شود.

او ادامه داد: تا زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی که نیمه دوم آبان ماه در نظر گرفته‌شده پیش رویدادها و همایش‌های متعددی در سطح استان برگزار خواهد شد که تاکنون بیش از ۲۰ رویداد مهم ملی و بین‌المللی در شیراز برگزارشده است.

بنابراین گزارش کرمی قائم‌مقام صداوسیمای مرکز فارس نیز طی سخنانی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز به تعامل و همکاری‌های گسترده با اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این مرکز در حوزه میراث فرهنگی کارهای ابتکاری، خلاق و نوآورانه‌ای برای معرفی بهتر و بیشتر میراث فرهنگی انجام‌شده و در حال انجام است.

او بابیان اینکه در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه قطعاً در کنار دوستان و برگزارکنندگان جشنواره خواهیم بود افزود: این مرکز در دو بخش تولید و پخش اخبار جشنواره فعالیت گسترده‌ای را خواهد داشت و به‌طور حتم نه‌تنها در شبکه استانی بلکه در شبکه‌های ملی و فراملی این اخبار منتشر خواهد شد.

بنابراین گزارش این جلسه با حضور تنی چند از معاونین صداوسیما مرکز فارس برگزار شد و هر یک به بیان دیدگاه‌های خود برای تولید و پخش اخبار از این رسانه پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061901214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha