جاذبه‌های گردشگری لرستان ترکیب مناسبی برای جذب توریست از سراسر جهان است/ جایگاه ویژه گردشگری در برنامه هفتم توسعه کشور

استاندار لرستان گفت: گردشگری و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با این مهم، نقش و جایگاه ویژه‌ای در برنامه هفتم توسعه کشور دارد.

ابوطالب شفقت در حاشیه دیدار با ارزیاب یونسکو در محل مجتمع کشت و صنعت فجر صفا لرستان در خرم آباد در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با آن می تواند زمینه توسعه اقتصادی و تبادلات فرهنگی را فراهم کند.

استاندار لرستان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت گردشگری و نقش آن در برنامه هفتم توسعه کشور افزود: این استان از جاذبه‌های خدادادی و دست ساز زیادی بهره مند است که با معرفی بیشتر آنها می توان زمینه جذب گردشگر و بهره مندی از رونق اقتصادی حوزه گردشگری را در لرستان فراهم کرد.

او اضافه کرد: ثبت جهانی دره خرم آباد به عنوان تنها بخشی از داشته های فرهنگی و تاریخی لرستان می تواند به معرفی بیش از پیش داشته های تاریخی این استان کمک کند.

ابوطالب شفقت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جاذبه‌های گردشگری لرستان مانند آبشارها و چشم اندازهای طبیعی از جمله نعمت های خدادادی این استان است و بخش دیگری از آثار تاریخی و گردشگری استان نظیر غارها و قلعه تاریخی فلک الافلاک بصورت دست ساز ایجاد شده است.

او لرستان را استانی چهارفصل با جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و دست ساز عنوان کرد و اظهار کرد: وجود آبشارها، تنگه ها، کوهها و دشت های مختلف در کنار آثار مذهبی و مساجد، گردشگری این استان را می تواند متمایز کند.

استاندار لرستان تصریح کرد: جاذبه های گردشگری لرستان ترکیب مناسبی برای جذب توریست از سراسر جهان است که می توان از صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پیشران برای توسعه اقتصاد و ترویج فرهنگ لرستان بهره مند شد.

جاذبه‌های گردشگری لرستان ترکیب مناسبی برای جذب توریست از سراسر جهان است/ جایگاه ویژه گردشگری در برنامه هفتم توسعه کشور

بر پایه این گزارش، ارزیاب یونسکو در روزهای اخیر برای بررسی پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد، در لرستان حضور داشته و از نزدیک به بررسی غارهای تاریخی و پیش از تاریخ این دره، قلعه فلک الافلاک و پل های تاریخی می پردازد. غارهای کلدر، قمری، گیلوران، یافته، کنجی و دو پناهگاه صخره ای گر ارجنه و پاسنگر در دره تاریخی خرم آباد قرار دارند و "قلعه فلک الافلاک" و "دره خرم‌آباد" به عنوان سهمیه ایران برای ثبت جهانی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) انتخاب شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062001236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha