آرامگاه ابراهیم رضا (ع) شهرستان درمیان نورپردازی می‌شود

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان گفت: نورپردازی صحن آرامگاه ابراهیم رضا (ع) در روستای گردشگری آبگرم آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، ‌امیراسماعیل شهسواری بیان کرد: با تخصیص اعتبارات از محل اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری ابلاغی ۱۴۰۳، اقدامات مرمتی انجام شده این فصل مرمت آرامگاه ابراهیم رضا(ع)، شامل اجرای نورپردازی در ۲ ضلع آرامگاه است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان اظهار کرد: آرامگاه سلطان ابراهیم رضا (ع)، منسوب به یکی از نوادگان امام رضا (ع)، واقع در روستای آبگرم شهرستان درمیان، نگینی از تاریخ و معماری را در خود جای داده است. این آرامگاه با معماری زیبا و تزئینات چشم‌نواز، به عنوان یکی از جاذبه‌های شاخص شهرستان و استان شناخته می‌شود.

او افزود: بنای آرامگاه دارای پلان چهار ضلعی بوده و ورودی این آرامگاه شامل یک پیش طاق و جلوخان ورودی است که پیش طاق با تزئینات گچبری زیبایی به طریقه گره به صورت مشبک و مجوف مزین شده است و از جمله مصالح بکار رفته در بنا می‌توان به آجر گچ و آهک اشاره کرد.

شهسواری ادامه داد: در راستای روشنایی صحن و زیبا سازی نما در خصوص این اثر می‌توان به اجرای نورپردازی خطی کف در کنار دیوارهای آرامگاه اشاره کرد.

آرامگاه ابراهیم رضا (ع) ، مربوط به دوران تیموری بوده و در سال ۱۳۷۶ با شماره ۱۸۸۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062001247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha