جشنواره غواصان دریا دل زنجان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی دومین جشنواره نمایش خیابانی و صحنه‌ای و رئیس انجمن‌های نمایشی استان زنجان گفت: دومین جشنواره غواصان دریادل و خط‌شکن در ۲ بخش نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای در زنجان برگزار می‌شود. 

به گزارش میراث آریا، حسین نجفی شامگاه دوشنبه در نشست خبری بیان اینکه این انجمن با برگزاری انتخابات جانی دوباره گرفته است اظهار کرد: اولین دستور العمل این انجمن برگزاری جشنواره غواصان دریا دل بود که امیدواریم از حالت استانی به بین المللی تبدیل شود. 

دبیر اجرایی دومین جشنواره نمایش خیابانی و صحنه‌ای و رئیس انجمن‌های نمایشی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان به شهر غواصان دریادلان و خط‌شکن معروف است، اضافه کرد: خط‌شکنی زنجانی‌ها در دفاع مقدس نمود عینی داشت و شهدای زیادی را در این راه تقدیم انقلاب کردند. 

او تاریخ اجرای آثار نمایشی دور دوم جشنواره را از ۲۵ تا ۲۸ شهریور سال جاری اعلام کرد و گفت: ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده، پنج اثر به شکل خیابانی و ۱۱ اثر به شکل صحنه‌ای به اجرا می‌پردازند که با معرفی داوران آثار منتخب به دبیرخانه راه می‌یابند. 

نجفی با بیان اینکه جشنواره در سه مرحله برگزار می‌شود، افزود: مرحله اول مربوط به ثبت‌نام و مرحله دوم مربوط به بازبینی آثار است و گروه‌هایی که رأی مثبت دریافت کنند وارد مرحله اجرای جشنواره می‌شوند. 

او بیان کرد: در بخش صحنه‌ای رضا یاوری، حمیدرضا قزلباش و علی امین‌زاده و در بخش خیابانی حمیدرضا رستمخانی، رحمان محمدی و آرزو بهرامی به عنوان گروه بازبین حضور داشتند. 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان گفت: این جشنواره به همت مؤسسه انجمن هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قالب طرح شهید آوینی تدارک دیده شده است. 

او با بیان اینکه هزینه‌های جشنواره توسط قرارگاه شهید آوینی تأمین شده است، اظهار کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهرداری نیز در برگزاری جشنواره همکاری کردند. 

نجفی خاطر نشان کرد: نمایش‌های صحنه‌ای در فرهنگسرای امام خمینی (ره) و نمایش‌های خیابانی در میادین شهر به اجرا درمی‌آید که بازدید برای عموم مردم آزاد و رایگان است. 

پیش از این محورهای جشنواره، غواصان دریا دل خط شکن، دفاع مقدس، مدافعین حرم، مبارزه با تروریسم و فرهنگ ایثار و شهادت، پرداخت به زندگی و شهادت شهدای غواص استان زنجان و همچنین سبک زندگی خانواده‌های ایشان پس از شهادت و شهدای مظلوم غزه و مقاوت مردم فلسطین اعلام شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062001268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha