آغاز مرحله دوم مرمت شیر قلعه شهمیرزاد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از آغاز فاز دوم مرمت شیر قلعه شهمیرزاد خبر داد.

به گزارش میراث آریا، مهدی متقی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر گفت: در این مرحله از مرمت شیر قلعه شهمیرزاد، مرمت برج‌ها و بخشی از دیوارهای شرقی و غربی و ... این قلعه با رعایت اصول فنی انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر افزود: در سال گذشته نیز در فاز اول مرمت این قلعه، حفاظت و استحکام‌بخشی دیوار ضلع جنوبی شیر قلعه با سنگ و ملاط ساروج، اجرای بندکشی با رعایت اصول فنی با پودرهای ویژه، عایق‌بندی دیوارها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب ناشی از بارش برف و باران و... انجام شد، همچنین به‌صورت مشارکتی با همکاری شهرداری شهمیرزاد، راه دسترسی به این قلعه ایجاد شده است.

او تصریح کرد: مرمت شیر قلعه برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب ناشی از بارش برف و باران و حفاظت از این قلعه تاریخی و ارزشمند شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد صورت گرفته است و مرمت دیگر بخش‌های این قلعه همچنان در دستور کار این اداره قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: شیر قلعه از آثار تاریخی مربوط به‌پیش و پس از اسلام و در فاصله یک کیلومتری شمال غرب شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد بر روی کوه واقع‌ شده است.

متقی تصریح کرد: این قلعه از پناهگاه‌های مستحکم اسپهبدان طبرستان و به شماره ۴۴۲۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062001280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha