لزوم همخوانی و هماهنگی برنامه توسعه استان با برنامه هفتم

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه توسعه استانی، بر ضرورت همخوانی این برنامه با برنامه هفتم توسعه کشور تأکید کرد و رفع اختلافات در موضوعات مربوط به آمایش سرزمین و اجرای پروژه‌های عمرانی در استان حائز اهمیت ویژه‌ای عنوان کرد.

 تراب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به وجود برخی اختلاف‌نظرها در استعلام‌های مربوط به آمایش سرزمین، خواستار حل سریع این مشکلات توسط نهادهای مسئول شد و از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا این فرآیند را به‌صورت جدی دنبال کند چرا که هماهنگی کامل برنامه‌های توسعه استان با برنامه هفتم توسعه کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه به وضعیت معادن استان پرداخت و تصریح کرد: پس از اتمام عملیات عمرانی معادن، خصوصاً در مناطق جنوبی تبریز، لازم است اقدامات لازم برای رفع خطرات ناشی از ترانشه‌های ایجاد شده انجام شود. 

او افزود: پروژه‌های بزرگراهی آذربایجان‌شرقی، محل اتصال استان به کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق است که با توجه به اهمیت ویژه این امر، لازم است تا تمام تلاش‌ها به تسریع روند تکمیل این پروژه‌ها و تسهیل دریافت تسهیلات بانکی برای پروژه‌های نیازمند معطوف شود تا منافع ملی و استانی از بهبود ملموسی در مسئله تأمین برخوردار باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha