نمایشگاه‌ گردشگری و صنایع‌دستی تبریز سکوی رشد و تحول استان/ مسیر رشد از نمایشگاه‌ها می‌گذرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تبریز ضمن اشاره بر اهمیت برگزاری این رویداد در توسعه زیرساخت‌های اقامتی و حمل‌ونقی و نمایش توانمندی‌های هنرمندان محلی، این نمایشگاه را فرصتی برای رشد متوازن هر دو حوزه دانسته و بر اهمیت برگزاری نمایشگاه در نمایش همه‌جانبه‌های توانمندی‌های هر حوزه و مبحثی تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تبریز طی سخنانی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ گردشگری و صنایع‌دستی در تبریز نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود این دو حوزه در آذربایجان‌شرقی در سطح ملی و جهانی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نمایشگاه‌ها به‌عنوان ابزاری کلیدی برای رشد و توسعه هر مبحثی از جمله گردشگری و صنایع‌دستی به کار گرفته شوند به‌گونه‌ای که میتوان با بهره‌مندی از نمایشگاه‌ها، ظرفیت‌های‌ موجود در هر حوزه را به بهترین شکل ممکن برای مخاطبان و علاقمندان منقل کرد.

او بر لزوم توسعه زیربنایی مراکز اقامتی و مجتمع‌های رفاهی و گردشگری تأکید و افزود: با توجه به افزایش شمار گردشگران، این زیرساخت‌ها نیازمند ارتقاء و توسعه‌ای همه‌جانبه هستند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای روزافزون گردشگران مطابق استانداردهای گردشگری روز دنیا باشند.

ذاکری با اشاره بر نقش مهم صنایع‌دستی در نمایشگاه پیش‌رو گفت: این نمایشگاه، زحمات و هنرهای بی‌بدیل هنرمندان این خطه را به نمایش می‌گذارد که به‌دنبال آن، فرصتی کم‌نظیر برای آشنایی عموم مردم و گردشگران با هنرهای دستی آذربایجان‌شرقی و سایر استان‌ها و بخش‌ها خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل در ایام پیک سفر، به‌ویژه در نوروز و تابستان، از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و رفع تدریجی موانع حمل‌ونقلی و افزایش دسترسی گردشگران به مناطق مختلف، یکی از اهداف غیرمستقیم اما مهم نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تبریز خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: تسهیلات حمل‌ونقلی برای سهولت دسترسی گردشگران به مناطق مختلف گردشگری استان از دیگر اهداف مهم نمایشگاه گردشگری تبریز است که می‌تواند در ارتقای تجربه گردشگران ورودی به این استان نقش مؤثری ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha