برگزاری کارگاه آموزشی ظرفیت‌سازی توسط مرکز میراث ناملموس تهران در ارمنستان

به همت مرکز میراث ناملموس تهران، کارگاه آموزشی «میراث فرهنگی ناملموس و موزه‌ها» در ارمنستان برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی با همکاری وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان، کارگاه آموزشی «میراث فرهنگی ناملموس و موزه‌ها» را در این کشور برگزار می‌کند.

این دوره آموزشی برای نخستین بار است که با محوریت پیوند میان موزه‌ها و میراث زنده در منطقه آسیای غربی و مرکزی برگزار می‌شود.

این دوره تخصصی در موزه هنرهای مردمی شهید هوانس شرمبیان در شهر ایروان - پایتخت جمهوری ارمنستان - برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی که با تاکید بر حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس در کشورهای مختلف اجرا می شود، حمایت از کشورهای عضو برای ایجاد زمینه‌های نهادی و حرفه ای در راستای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس مبتنی بر اجرایی‌سازی کنوانسیون ۲۰۰۳ است.

 موضوع این دوره پیرامون ابعاد مختلف فعالیت موزه‌هاست که بخش قابل توجهی از آن به حفظ میراث فرهنگی و میراث ناملموس مربوط است.

این دوره به زبان انگلیسی و توسط کارشناسان منتخب مرکز میراث ناملموس تهران؛ ژانت بلیک و جوانا اور (از مربیان یونسکو) برگزار خواهد شد.

دو روز اول این دوره در موزه هنرهای مردمی هوانس شرامبیان و روز سوم در موزه زمین‌شناسی یغگنادزور، استان وایوتس دزور برگزار می شود. در حاشیه این دوره آموزشی کلاس های قالیبافی و نانوایی (به عنوان مواریث ناملموس) توسط متخصصین این رشته برپا خواهد شد.

ناگفته نماند مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی-تهران با همکاری ارمنستان در سال های 2017 و 2019 دو دوره بین المللی را با هدف حفظ میراث فرهنگی ناملموس در کشورهای مختلف برگزار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062201386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha