کارخانه ریسباف اصفهان نمادی از احیاء هویت ملی ایرانیان است

مدیرعامل و رییس هییت مدیره صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در ادامه حضور خود در اصفهان و در بازدید از کارخانه ریسباف، این مجموعه عظیم تاریخی را نمادی از احیا هویت ملی ایرانیان دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا، در دومین روز از سفر شهاب طلایی شکری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به اصفهان، او از مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف اصفهان بازدید کرد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در حاشیه این بازدید که با حضور امیر کرم‌زاده مدیرکل و جمعی از مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان همراه بود، گفت: به‌راستی اصفهان نمادی از تجلی میراث ارزشمند هویتی ایران زمین است.

او ادامه داد: امروز در بازدیدم از مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف چنین می‌توانم نتیجه‌گیری کنم که این مجموعه عظیم با بیش از ۷۴ هزار مترمربع وسعت و نزدیک به یک‌صد سال قدمت متعلق به همه ملت ایران بوده و احیا آن نمادی ارزشمند از هویت اصیل ایرانیان است.

طلایی شکری افزود: جای جای اصفهان تاریخ موج می‌زند و ما شاهدیم که در این شهر بزرگ تاریخی به اندازه چند استان کشور آثار تاریخی وجود دارد که امیدوارم بتوانیم در طی سال۱۴۰۳ و تا نیمه اول سال۱۴۰۴ موفق به احیا برخی ازاین آثار شویم.

در دومین روز از سفر شهاب طلایی شکری به اصفهان، او از مجموعه عظیم ریسباف، مجموعه خانه‌های تاریخی شهشهان، خانه تاریخی هریتاش، خانه تاریخی زهتاب ، خانه تاریخی منعمیان، سردر بازار قیصریه و طبقه دوم مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062301398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha