سومین جشنواره استانی سنتی خدابنده برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده گفت: سومین جشنواره استانی آیینی و سنتی خدابنده، دیارمهربانی در بخش‌های ۷گانه برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، معصومه شیری گفت: سومین جشنواره استانی آیینی و سنتی خدابنده دیارمهربانی در بخش‌های ۷گانه از ۲۴ تا ۳۱ شهریورماه در شهر قیدار شهرستان خدابنده برگزار می‌شود و همچنین تولیدکنندگان صنایع‌دستی، محصولات دامی، کشاورزان، وآشپزان می‌توانند نسبت به رزرو غرفه وعرضه محصولات خود د این رویداد اقدام کنند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهزستان خدابنده افزود: جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به شناخت آیین‌ها و فرهنگ‌های گذشته در شهرستان خدابنده کمک می‌کند.

او تصریح کرد: امیدواریم تمام دستگاههای اجرایی به ویژه در حوزه فرهنگی همکاری کنند تا این رویداد بزرگ هنری در استان و کشور نمود خوبی داشته باشد و بتواند در شناخت فرهنگ و آیین‌های ایرانیو به ویژه شهرستان خدابنده به مردم مؤثر عمل کند. 

شیری بیان کرد: وجود چنین جشنواره‌هایی از هجوم فرهنگ بیگانه به کشور جلوگیری می‌کند و باید نسل جوان را با آیین، سنت، بازی و ترانه‌های محلی کشور آشنا کنیم تا جوانان بتوانند با شناخت از فرهنگ بومی استان خود با جوانان استان‌های دیگر تبادل فکر و نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062401487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha