خشوئیه به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در بازدید از روستای زرد خشوئیه از توابع شهرستان لنجان، از آمادگی این اداره‌کل به‌منظور تبدیل این روستا به روستای هدف گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه بازدید از بافت تاریخی روستای خشوئیه که با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار و دهیار روستا همراه بود، با اعلام این مطلب گفت: بافت تاریخی روستای زرد خشوئیه یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین بافت‌های تاریخی روستاهای استان است که باید با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و معرفی هرچه بهتر این روستا، شرایط را برای حضور گردشگران آماده کنیم.

او ادامه داد: به‌منظور حفاظت از این بافت تاریخی، از آمادگی لازم برای تخصیص اعتبارات پژوهشی شناسایی بافت تاریخی این روستا برخوردار هستیم.

کرم‌زاده افزود: با توجه به بافت ارزشمند تاریخی، بافت طبیعی و همچنین چنار نه‌صدساله این روستا که به ثبت ملی رسیده، آماده همکاری برای ثبت خشوئیه به‌عنوان روستای هدف گردشگری هستیم، لذا امیدواریم تا مسئولان شهرستان و روستا شرایط لازم را برای کسب امتیازات لازم به‌منظور ثبت خشوئیه به‌عنوان روستای هدف گردشگری فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062601594
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha