کسب رتبه برتر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در جشنواره شهیدرجایی

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در گروه فرهنگی، علمی و آموزشی براساس مجموع امتیاز شاخص‌های عمومی و اختصاصی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان به‌عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهیدرجایی معرفی شد.

به‌گزارش میراث آریا، مراسم تجلیل از برگزیدگان خدمت درجشنواره شهیدرجایی عصر سهشنبه 27 شهریور 1403 با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، علی رحمانی رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این مراسم گفت: تجلیل از چندین دستگاه به معنای این نیست که باقی‌مانده دستگاه‌ها وظیفه خود را انجام نداده‌اند، ما از تمامی کسانی که در سال گذشته امانت مردم را با صدق نیت و اخلاص در عمل دنبال کرده‌اند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم.

استاندار قزوین افزود: تمامی اقدامات و اعمال شما در محضر خداوند متعال ثبت و ضبط می‌شود و امیدواریم تمامی دست‌اندرکاران کشور در پیشگاه خداوند متعال سربلند بیرون آمده و از عنایت الهی برخوردار شوند.

او با اشاره به ضرورت‌هایی که باید در کشور برای ارتقا سطح اثرگذاری مطلوب در انجام رسالت‌های مجموعه حاکمیت انجام شود، اضافه کرد: به‌دلیل برخی از سیاست‌ها و تصمیمات شاهد هستیم که بین تلاش‌ها و نتایجی که مدیران در مسیر انجام وظایف انجام می‌دهند علی‌رغم تمامی مجاهدت‌ها و تلاش‌ها، دستاورد مطلوب حاصل نمی‌شود و گاهی اوقات حتی فاصله معناداری احساس می‌شود، موضوعی که باعث نارضایتی مردم و ایجاد مشکل در مسیر مسئولیت می‌شود.

کسب رتبه برتر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در جشنواره شهیدرجایی

اعلایی با بیان اینکه کشور به‌شدت نیاز به بازبینی در فرآیندهای حکمرانی دارد و به هر میزان که این مهم به تاخیر بیفتد اتلاف منابع صورت خواهد گرفت، ادامه داد: باید در سبک حمکرانی کشور بازبینی اساسی صورت گیرد و در تعریف سیاست ها و انجام رسالت‌های مبتنی بر سیاستگذاری یک بازنگری انجام شود تا کشور در مسیر درست‌تری به سمت پیشرفت و تعالی برود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: شرایط فعلی شرایط مناسبی برای اینگونه اقدامات است چراکه دولت و مجلس تقریبا به‌صورت هم‌زمان مستقر شده‌اند و دیگر درگیر موضوعات انتخاباتی نیستند و به راحتی می‌توان تصمیمات درست گرفت.

او با اشاره به برخی از مشکلات حکمرانی افزود: تمام مواجهه مردم با حکومت در سطح استان‌ها صورت میگیرد ولی متاسفانه کمترین اختیارات در استان ها وجود دارد و همه مدیران استانی مواجه با عدم تناسب با مسئولیت و اختیارات خود هستند، موضوعی که فرآیند خدمت‌گزاری را سخت می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: شعار همیشگی تفویض اختیار به استان‌ها در تمامی دولت ها وجود داشته است ولی همواره مورد مقاومت ستادها قرار می‌گیرد و به‌همین دلیل مسیر پیشرفت کشور با مشکل همراه می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در کنار دولت، سبک حکمرانی در قانون‌گذاری هم باید مورد توجه قرار گیرد و باید از بن‌بست تعارض منافع خارج و تاثیرگذاری نگاه کارشناسی به سیاسی افزایش یابد.

کسب رتبه برتر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در جشنواره شهیدرجایی

در این جشنواره که با شعار تحول عملکرد در پرتو ارزیابی، سامانه محور، داده‌مبنا، مشارکت‌جو و مردم‌پایه برگزار شد، 15 دستگاه به‌عنوان دستگاه‌های اجرایی برتر شناخته شدند و ازمدیران آنها تجلیل شد.

برگزیدگان خدمت برای تعهد و مشارکت در تحقق اولویت‌های استان در بهبود محیط کسب و کار، مشارکت فعال و اثربخش در برنامه‌ریزی و توسعه استان، کیفیت پیاده‌سازی نظام فنی و اجرایی استان و اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور در عملکردهای استانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

حوزه‌های بهره وری، عدالت محوری، بهبود درتحول سازمانی، رضایتمندی مردم، خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی، شایسته سالاری و شفافیت از دیگر شاخص‌های مورد توجه در این ارزیابی‌ها بوده است.

کسب رتبه برتر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در جشنواره شهیدرجایی

کسب رتبه برتر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در جشنواره شهیدرجایی

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801690
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha