طرح جامع مرمت و بازسازی حمام تاریخی آسیابک مرکزی تهیه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: طرح جامع مرمت و بازسازی حمام تاریخی آسیابک در شهرستان زرندیه تهیه و اجرا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازدید از حمام تاریخی آسیابک در شهرستان زرندیه گفت: این طرح مطالعاتی و مرمتی توسط مشاور و با نظارت کارشناسی اداره کل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی تهیه و اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: بعد از تهیه طرح مصوب مرمت های اصولی و کارشناسی بر اساس اولویت، جذب و تخصیص اعتبار، انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه حمام تاریخی آسیابک مربوط به دوره قاجار و در سال ۱۳۸۷ به شماره ۲۳۰۰۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است،

مرادی نراقی تصریح کرد: مهم‌ترین عملیات مرمتی این مجموعه در حال حاضر شامل سبک سازی و عایق‌بندی بام، حذف الحاقات و مرمت و ساماندهی بخشهای مختلف فضای داخلی بنا در راستای طرح احیا پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: برای مرمت و احیای این بنای تاریخی در حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز مورد نیاز است که در چند مرمت آن در چند مرحله در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801734
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha