اجرای طرح بهسازی محور قدیم سلفچگان- ساوه

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: ۲۱ کیلومتر از محور قدیم سلفچگان- ساوه، با اجرای سه لایه آسفالتی در حال بهسازی است.

به ‌گزارش میراث‌آریا، سید حسن خلیلی‌نیا گفت: جاده قدیم سلفچگان- ساوه، ازمحورهای ترانزیتی استان است که به موازات آزادراه سلفچگان- ساوه، از ترافیکی ترکیبی خودروهای نیمه سنگین و چشمگیر برخوردارست.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان کرد: ۳۳ کیلومتر از مسیر قدیم سلفچگان- ساوه در حوزه مسئولیتی این اداره‌کل قرار دارد که از این مقدار، ۶ کیلومتر آن چهارخطه است.

او اضافه کرد: در قالب این طرح که از تیرماه سال جاری اجرایی شده است، ۲۱ کیلومتر از این محور شریانی و اصلی استان، با سه لایه آسفالتی بهسازی می‌شود.

خلیلی‌نیا میزان اعتبار اجرایی طرح مذکور را یک‌هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمامی هزینه اجرایی طرح بهسازی جاده قدیم سلفچگان- ساوه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین شده‌ است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بازه زمانی اجرا و تکمیل این طرح را ۹ ماهه اعلام و بیان کرد: با توجه به پی‌گیری‌های به عمل آمده، تا پایان آبان‌ماه امسال شاهد تکمیل طرح در ۱۰ کیلومتر از این محور مهم جاده‌ای استان هستیم.

خلیلی‌نیا محور قدیم سلفچگان - ساوه را از مسیرهای با بار ترافیک چشمگیر دانست و تأکید کرد: از استفاده‌کنندگان از این محور ترانزیتی درخواست می‌شود، در مدت اجرای طرح همکاری لازم را با مجریان طرح داشته باشند.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های شهرستان قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستاست که این بخش بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که سه هزار نفر آن در شهر زندگی می‌کنند. شهر سلفچگان در حدود ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر قم قرار دارد.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است.

حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران (آزادراه خلیج‌فارس) به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان (آزادراه امیرکبیر) به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062901783
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha