باغ موزه دفاع مقدس لرستان آماده افتتاح است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از آمادگی باغ موزه دفاع مقدس استان برای افتتاح خبر داد.

به گزارش میراث آریا، سرهنگ محسن رشیدی در خصوص آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس گفت: سازه باغ موزه دفاع مقدس از سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد، ولی با افت و خیزهایی که به لحاظ تامین اعتبار داشت از سال ۹۹ بخشی از اعتبارات این پروژه در سفر اول هیئت دولت سیزدهم به لرستان مصوب و بخش دیگری از اعتبارات از محل‌های دیگری با مساعدت استاندار و سازمان برنامه و بودجه تامین شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: باغ موزه دفاع مقدس لرستان به لحاظ فیزیکی آماده بوده اما به لحاظ محتوایی هنوز آماده نشده است.

او گفت: برای محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس استان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم.

سرهنگ رشیدی اضافه کرد: به عنوان نمونه یک ششم شهدای لرستان متعلق به دستگاه تعلیم و تربیت و دانش‌آموزان و معلمان بوده و قطعا نقش آموزش و پرورش لرستان در محتواسازی بسیار مهم است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: همچنین اداره راه، جهاد سازندگی و هلال‌احمر نیز در محتواسازی می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

او ادامه داد: راه دسترسی باغ موزه دفاع مقدس لرستان با مشکلاتی مواجه است و قرار بود ۲هزار متر مربع زمین با صدا وسیما تهاتر کنیم اما میسر نشد.

سرهنگ رشیدی اظهار کرد: همچنین ساختمان مجاور موزه دید فیزیکی را گرفته و حدود چهار ماه است که رای قلع بنا از کمیسیون ماده ۱۰۰ اخذ شده اما تاکنون اجرایی نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت:برای افتتاح باغ موزه دفاع مقدس لرستان تعدادی تانک و ادوات از ایرانشهر و قزوین به استان آوردیم و برای چیدمان آماده هستند.

او افزود: باغ موزه دفاع مقدس در لرستان آخرین نسخه در کشور است.

سرهنگ رشیدی بیان کرد: این مجموعه فرهنگی و گردشگری است و شهردار خرم‌آباد قول دادند پل پیوند را احداث کنند و چنانچه محقق شود به مجموعه‌ای بی‌نظیر در کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100010
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha