تکمیل ظرفیت صددرصدی هتل‌های زنجان در روزهای پایانی تابستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: میانگین اشغال و تکمیل ظرفیت هتل‌های زنجان در روزهای پایانی تابستان به صددرصد رسید که نشان می‌دهد بسیاری از هموطنان این خطه را برای مسافرت انتخاب کردند.

به گزارش  میراث آریا، مهدی باقری روز یکم مهر ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در ۱۰روز پایانی شهریورماه ظرفیت هتل‌های زنجان صددرصد تکمیل شد. ورود حجم بالایی از گردشگران داخلی و خارجی در آخرین روزهای تابستان با آب و هوای خنک این خطه پیش‌بینی شده بود که خوشبختانه کمبود محل اسکان نداشتیم و مشکلی هم برای اسکان و اقامت گردشگران به وجود نیامد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: طی روزهای یادشده تمامی ظرفیت اسکان اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های سنتی و خانه‌های مسافر دارای مجوز رسمی در شهر زنجان به طور کامل تکمیل شد. 

او یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری شهرستان زنجان را نیز اقامتگاه‌های بوم‌گردی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۱۰ بوم‌گردی البته با مجوز تمدید شده به تعداد ۴۰ اتاق ۱۴۶ تخت، هفت سوئیت، اقامتگاه سنتی نیز سه واحد با ۲۷ اتاق و ۵۶ تخت همه با تمام ظرفیت فعال هستند و این واحدها چند ماه قبل‌تر رزرو می‌شوند. 

باقری یکی از نکات قابل توجه در این خصوص را تغییر ذائقه گردشگری عنوان کرد و بیان کرد: مسافران واقع در جنوب کشور، استان‌های شمال غرب را برای تردد و سیاحت خود انتخاب می‌کنند. 

او با بیان اینکه یکی از علل حضور این گردشگران، آب و هوای خاص و خنک منطقه شمالغرب به ویژه شهر زنجان است یادآور شد: گردشگران در مناطق شمالغرب استان‌هایی نظیر قزوین، زنجان و آذربایجان غربی را برای گردش و سفر مد نظر قرار می‌دهند. 

بر اساس آمارهای اعلان شده در استان زنجان ۱۰ هتل با ۲۶۶ اتاق و ۵۸۳ تخت، چهار هتل آپارتمان با ۶۲ تخت و ۱۷۰ اتاق، سه اقامتگاه سنتی با ۲۶ اتاق و ۶۸ تخت، یک هتل بوتیک سنتی با هفت اتاق و ۱۵ تخت، ۱۷ مهمانپذیر با ۲۲۱ اتاق و ۵۶۷ تخت، ۲۴ خانه مسافر با ۵۸ اتاق و ۲۲۸ تخت، هفت واحد اقامتی در مجتمع‌های بین راهی با ۴۹ اتاق و ۱۷۵ تخت وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100066
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha