کلنگ ساخت مجتمع فرهنگی و خانه صنایع‌دستی روستای تدروییه بستک هرمزگان به زمین زده شد

با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و جمعی از مسئولان، کلنگ ساخت مجتمع فرهنگی و خانه صنایع‌دستی روستای تدروییه بستک به زمین زده شد.

به گزارش میراث آریا، محمد محسنی روز یکشنبه اول مهر ماه ۱۴۰۳ در آیین مراسم کلنگ زنی مجموعه فرهنگی و خانه صنایع‌دستی گفت: خانه‌های صنایع‌دستی نقش مهمی در ارتقای مهارت‌ها، عرضه محصولات، و ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای هنرمندان و صنعتگران محلی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های همیشگی برای هنرمندان و صنعتگران، دسترسی به بازارهای مناسب برای فروش محصولات است، افزود: ساخت خانه صنایع‌دستی با ایجاد فروشگاه و نمایشگاه به صنعتگران کمک می‌کند تا محصولات خود را به مخاطبان گسترده‌تری عرضه کنند.

او اظهار کرد: خانه‌های صنایع‌دستی نقشی کلیدی در حفظ و احیای هنرها و صنایع‌دستی سنتی دارند. آنها از طریق ثبت و مستندسازی فنون قدیمی، انتقال دانش از نسل‌های گذشته به نسل‌های جدید، و تشویق به استفاده از مواد و طرح‌های بومی، به حفظ هویت فرهنگی یک منطقه کمک می‌کنند.

محسنی تاکید کرد: روستای تدروئیه یکی از روستاهای هدف گردشگری استان هرمزگان است که با ایجاد زیرساخت های مناسبت و توانمندسازی آنها به توسعه گردشگری  و صنایع‌دستی و رونق اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مجموعه گردشگری آبگرم تدروئیه بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070200104
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha