افتتاح ششمین جشنواره  برداشت انگور خنداب

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از افتتاح ششمین جشنواره انگور و محصولات باغی در شهرستان خنداب خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی گفت: ششمین جشنواره برداشت انگور و محصولات باغی شهرستان خنداب روز سه شنبه سوم مهر ماه در محوطه درمانگاه تاریخی دهنو شهرستان خنداب افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور معاون سیاسی استاندار، فرماندار شهرستان، امام جمعه و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد تصریح کرد: درحاشیه این جشنواره بیش از ۲۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات این شهرستان برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

مرادی افزود: در آئین شکرگزاری برداشت انگور خنداب مسابقه خوشه برتر انگور با حضور کشاورزان شهرستان خنداب بنیز برگزار خواهد شد.

و ایجاد امید و نشاط در جامعه را هدف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: اجرای موسیقی و سرود، نمایشگاه صنایع‌دستی ورک شاپ، معرفی برترین محصول انگور عرضه شده و ....  از دیگر برنامه‌های تدارک شده در این جشنواره است.

این جشنواره و نمایشگاه برای بازدید علاقه‌مندان تا ۵ مهر ماه در محوطه درمانگاه تاریخی روستای دهنو در این شهرستان برپاست.

شهرستان خنداب با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان و تولید سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انگور، قطب تولید انگور در استان مرکزی است و زردآلو، آلو، گیلاس، هلو و شلیل از دیگر محصولات باغی این شهرستان هستند.

انگور از مهم‌ترین محصول شهرستان خنداب است و سالانه حدود ۳۰ هزار تن کشمش در این شهرستان تولید می‌شود، بخشی از کشمش فرآوری شده شهرستان خنداب به خارج از کشور و بخشی نیز به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400220
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha