بازدید موزه فاطمی در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم رایگان شد

به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم، بازدید از موزه فاطمی در روز جمعه این هفته، ۶ مهر برای عموم مردم رایگان شد.

به ‌گزارش میراث‌آریا، علاقه‌مندان به بازدید از میراث‌فرهنگی و تاریخی می‌توانند در روز جمعه این هفته (۶ مهر) از ساعت ۹ تا ۱۶ به صورت رایگان از موزه فاطمی به عنوان اولین موزه رسمی ایران و یکی از غنی‌ترین موزه‌های کشور بازدید کنند.

همچنین در بقیه روزهای ایام معصومیه از ۷ تا ۲۳ مهرماه جاری با تخفیف ۵۰ درصد امکان بازدید از موزه برای علاقه‌مندان فراهم است.

موزه فاطمی شهر قم، نخستین موزه رسمی ایران است که در سال ۱۳۱۴ هجری خورشیدی تأسیس شده و گنجینه‌هایی از آثار متعدد باستانی، تاریخی و هنری از اسلام، ایران، قم و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در آن به نمایش در آمده است. این موزه وابسته به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با دارا بودن بیش از ۳۰ هزار اثر تاریخی و هنری در میدان آستانه، جنب درِ شماره یک حرم مطهر قرار دارد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت اینترنتی این موزه می‌توانند به تارنمای (سایت) قم‌تیکت به نشانی اینترنتی www.qomticket.com و نیز برای آگاهی از برنامه‌های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به تارنمای این بارگاه ملکوتی به نشانی اینترنتی https://amfm.ir مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۱۷۵۱ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قم ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم، به نام «روز قم» نامگذاری شده ‌است. از ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع) به شهر قم تا سالروز وفات ایشان در ۱۰ ربیع‌الثانی «ایام معصومیه» نامگذاری شده و امسال ایام معصومیه از ۶ تا ۲۳ مهرماه جاری است. این روز، تجلیل از مقام والای حضرت معصومه(س) و نیز بزرگداشت تاریخ، فرهنگ و تمدن قم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400307
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha