فیروزه جهان اسلام میزبان نمایشگاه دست‌بافته‌های گلیمی با تکنیک شیرَکی ایل شاهسون می‌شود

آیین افتتاحیه نمایشگاه دست‌بافته‌های گلیمی با تکنیک «شیرَکی» ایل شاهسون و نقشه‌های محرابی، با نمایش نمونه‌های فاخر و ارزشمند دست‌بافته‌های فاخر ایرانی در محل مسجد کبود تبریز، فیروزه جهان اسلام برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش میراث آریا، گلیم ایرسا با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی اقدام به برگزاری نمایشگاه دست‌بافته‌های گلیمی با تکنیک «شیرَکی» ایل شاهسون و نقشه‌های محرابی کرده است که این نمایشگاه از روز پنجشنبه ۵ مهر ماه ساعت ۱۴ با برگزاری آیین افتتاحیه، رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

این نمایشگاه از ۵ لغایت ۷ مهرماه و از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در محل مسجد کبود تبریز دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از نمونه‌های فاخر و ارزشمند دست‌بافته‌های گلیمی که نمایانگر هنر اصیل ایرانی است، بازدید کنند.

گلیم با تکنیک «شیرَکی» پیچ یکی از دست‌بافته‌های اصیل و سنتی ایل شاهسون است که در مناطق مختلف ایران به‌ویژه استان‌های آذربایجان، اردبیل و زنجان تولید می‌شود. این نوع گلیم به خاطر استفاده از تکنیک پیچیدن تار و پود (به جای بافت ساده) شناخته می‌شود و طرح‌های آن معمولاً نقوش هندسی، گل و گیاه و اشکال انتزاعی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070500339
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha