تاکید بر بهسازی و زیباسازی خیابان‌های اطراف قلعه فلک‌الافلاک

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از بازدید بازرس کل لرستان از بهسازی و زیبا سازی خیابان های اطراف مجموعه قلعه فلک الافلاک و اطراف پل گپ خبر داد.

به گزارش میراث آریا، روز جمعه ۶ شهریور ماه عطا حسن‌پور با اشاره به اجرای طرح‌های سامان‌دهی اطراف قلعه فلک الافلاک و پل گپ گفت: بازرس کل لرستان در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها، دستورهایی را در راستای تسریع در عملیات بهسازی این محوطه داده است که باید با همکاری بین بخشی این اقدامات عملیاتی شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: اجرای کف فرش خیابان افلاک، زیباسازی و بهسازی نورپردازی این خیابان، تکمیل کف فرش محوطه مخزن آب و فاضلاب و سامان‌دهی پارکینگ اناری از جمله دستورهای بازرس کل لرستان برای بهسازی و زیباسازی این محوطه بود. 

او تصریح کرد: همچنین مقرر شد با هماهنگی شهرداری خرم آباد، مالکان مغازه‌های روبه‌روی مجموعه فلک الافلاک با بازرس کل استان دیدار و نشست داشته باشند. 

حسن‌پور اضافه کرد: سامان‌دهی دکه روزنامه فروشی، جمع آوری داربست‌های خیابان اطراف قلعه، تکمیل طرح پارک جلال حسینی و ایجاد نرده حصار کنار پیاده رو پل گپ از دیگر دستورها و مصوبات این دیدار بوده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد اظهار داشت: ساماندهی اطراف قلعه فلک الافلاک و قسمت شمالی آن می‌تواند در زیباسازی مسیر تردد گردشگران و بهسازی دیدگاه این اثر تاریخی نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700448
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha