دیدار صالحی امیری با وزرای گردشگری عربستان و اکولوژی و حفاظت محیط‌زیست ازبکستان/ تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری سلامت و فرهنگی ایران

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با وزرای گردشگری عربستان و اکولوژی حفاظت محیط‌زیست و تغییرات اقلمی ازبکستان دیدار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سیدرضا صالحی‌ امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه نشست روز جهانی گردشگری در تفلیس با احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان و عزیز عبدالحکیم اف، وزیر اکولوژی حفاظت محیط‌زیست و تغییرات اقلمی ازبکستان دیدار کرد.

در دیدار وزیر میراث‌فرهنگی با وزیر گردشگری عربستان مباحثی همچون روابط خوب دیرینه دو کشور اشاره و بر اشتراکات فرهنگی و دینی تأکید شد.

احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان به غذاها و سنت‌ها مشترک میان دو کشور اشاره کرد و از تمایل مردم عربستان برای سفر به ایران خبر داد.  

او ادامه داد: ایرانی‌ها با هدف گردشگری مذهبی به عربستان سفر می‌کنند و مردم عربستان بالطبع با ظرفیت خوبی که ایران در طبیعت‌گردی، بناهای تاریخی‌فرهنگی و گردشگری به ایران سفر می‌کنند. 

وزیر گردشگری عربستان از امضای یادداشت تفاهم‌نامه میان دو کشور خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه در مراحل پایانی قرار دارد و پیش‌نویس آن از طرف ایران آماده شده و به زودی به امضای طرفین می‌رسد.

صالحی امیری از وزیر گردشگری عربستان برای حضور در نشست وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوی آسیا دعوت کرد.

اعلام آمادگی ایران برای ثبت جهانی میراث ناملموس مشترک با کشور ازبکستان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در حاشیه نشست روز جهانی گردشگری با عزیز عبدالحکیم اف، وزیر اکولوژی حفاظت محیط زیست و تغییرات اقلمی کشور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف بر اشتراکات و قرابت‌های فرهنگی میان دو کشور تأکید و ابراز امیدواری کردند این اشتراکات به جذب گردشگر دوطرفه کمک خواهد کرد.

وزیر اکولوژی حفاظت محیط زیست و تغییرات اقلمی کشور ازبکستان معتقد است: ابنیه تاریخی و اماکن باستانی در ازبکستان وجود دارد که شباهت زیادی به اماکن تاریخی ایران دارد.

صالحی امیری ضمن بیان توانمندسازی ایران در زمینه ثبت میراث ناملموس و ملموس در یونسکو اعلام کرد: ایران آماده هر نوع همکاری با کشور ازبکستان در زمینه تهیه پرونده‌های ثبتی مشترک است که یکی از بهترین راه‌ها برای نزدیک کردن دو کشور ثبت جهانی میراث ناملموس است. 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: ایران آماده است تا در زمینه مرمت و باستان‌شناسی نیروی متخصص به ازبکستان ارسال کند. 

او ادامه داد: ایران لغو روادید را به شکل یک طرفه برای کشور ازبکستان انجام داده است و امیدواریم کشور ازبکستان نیز این لغو را انجام دهد تا شاهد سهولت رفت‌وآمد گردشگران باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700498
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha