سومین جلسه توجیهی راهنمایان گردشگری استان گیلان برگزار شد

سومین جلسه توجیهی راهنمایان گردشگری در دفتر بررسی و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، روزبه آلیانی، گفت: سومین جلسه توجیهی راهنمایان گردشگری در روز پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ در دفتر بررسی و همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی افزود: فراگیران دوره‌های راهنمایی گردشگری پس از طی دوره آموزشی و مراحل آزمون و قبولی در آن می‌توانند با درخواست صدور کارت در سامانه سادرا وارد حرفه راهنمایی گردشگری شده و علاقه مندان به سفر را هدایت کند.

او تصریح کرد: با توجه به آموزش‌ها و کارگاه‌های آموزشی تدارک دیده شده برای راهنمایان حضور آنان و گسترش فعالیتشان در قالب تورهای گردشگری مسئولانه ضمن حفظ ارزش‌ها می‌تواند موجب اشتغال‌زایی در همه ارکان گردشگری شود و چرخه اقتصادی را پر رونق‌تر کند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: متاسفانه راهنمایان گردشگری از کمترین حمایت‌ها در عرصه صنعت گردشگری برخوردار بوده که این امر با توجه به جایگاه ویژه آنان در معرفی فرهنگ، آداب و رسوم این مرز و بوم برازنده این حرفه نبوده و باید بصورت ویژه به این شغل توجه شود که این امر مستلزم نگاه تخصصی دست اندکاران و ارگان‌های نظارتی است.

آلیانی در پایان گفت: در حال حاضر استان گیلان قریب به بیش از ۶۰۰ نفر راهنمای گردشگری دارد که ۳۸۰ نفر از آنان در سامانه سادرا خود اظهاری کرده و فعال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700550
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha