سفره‌خانه سنتی لاوین در بیرجند افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از افتتاح و بهره‌برداری سفره‌خانه سنتی لاوین به مناسبت هفته گردشگری با حضور مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین استانی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، هادی شاه وردی گفت: سفره‌خانه سنتی لاوین، با مرمت و احیای بنای تاریخی خانه مصیب هاشمی با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتباری به میزان ۱۰ میلیارد ریال روز شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این سفره‌خانه سنتی برای ۴ نفر بصورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند و ظرفیت پذیرایی از حدود ۷۰ نفر را دارد.

او تصریح کرد: بنای تاریخی خانه مصیب هاشمی در زمینی به مساحت ۵۶۰ متر با زیربنایی به میزان ۳۰۰ مترمربع با قدمتی که به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول می‌رسد، در خیابان جمهوری ۲۱ واقع شده است.

شاه‌وردی گفت: طرح مرمت و احیای این بنای تاریخی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه و در شورای فنی اداره‌کل به تصویب رسید و مرمت و تجهیز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: با افتتاح این سفره‌خانه تعداد سفره‌خانه های سنتی استان به ۲۱ عدد می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070800583
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha