افتتاح ۳۳ پروژه گردشگری استان یزد همزمان با هفته گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از افتتاح ۳۳ پروژه گردشگری استان یزد با دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از طریق ویدئوکنفرانس، به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا سید محمد رستگاری روز شنبه ۷ مهرماه با اعلام این خبر افزود: هم‌زمان با هفته گردشگری آیین بهره‌برداری و افتتاح ۳۳ پروژه گردشگری استان یزد در مجموعه گردشگری ستاره باران شهرستان تفت با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان و با دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۹۹۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم به بهره‌برداری رسیدند.

او افزود: طرح‌های مورد بهره‌برداری شامل سه واحد مجتمع گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۷۷۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۰۰ نفر، ۱۷ واحد اقامتگاه بومگردی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۵۹ نفر و ۲ واحد هتل با حجم سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴۶ نفر بودند.

رستگاری تصریح کرد: همچنین هفت واحد سفره‌خانه سنتی با حجم سرمایه‌گذاری ۳۱ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۳ نفر و سایر تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۲۲ نفر از دیگر طرح‌هایی مورد بهره‌برداری است.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم بابیان اینکه یزد رتبه اول را در تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری دارد، گفت: در سطح استان ۳۰۲ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۱ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که نشانگر توجه ویژه بخش خصوصی به این صنعت است.

افتتاح ۳۳ پروژه گردشگری استان یزد همزمان با هفته گردشگری

انتهای پیام/

کد خبر 1403070800587
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha