سفر و گردشگری به جزایر شیدور و هندورابی باید هدفمند شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: سفر و گردشگری به جزایر شیدور و هندورابی باید هدفمند شود.

به گزارش میراث آریا، روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، فؤاد مرادزاده فرماندار، معاونین فرماندار بندرلنگه و جمعی از مسئولین و کارشناسان اداره‌کل و فعالان گردشگری بندر مقام و جزیره لاوان در راستای هدفمند کردن گردشگری منطقه برگزار شد.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این جلسه با اشاره به اینکه هدفمند کردن سفر به جزایر می‌تواند به بهبود تجربه گردشگران و حفظ محیط‌زیست این مناطق کمک کند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای مدیریت گردشگری، نظم دهی به مسیر تردد و ساختار سازی برای جابه‌جایی دریایی و ارتقا آگاهی عمومی ازجمله اهداف سفر به این جزایر باید برنامه‌ریزی شود.

او در بخشی از سخنان خود ضمن اعلام آمادگی برای آموزش به فعالان گردشگری گفت: اصل آموزش مهم‌ترین مولفه در توسعه گردشگری است.

محسنی افزود: آموزش جوامع محلی با حفظ الزامات محیط زیستی و طبیعی در جزایر و سواحل و برگزاری دوره‌های راهنمای گردشگری می تواند به کاهش آسیب‌ها به جزایر کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: هدفمند کردن سفر به جزایر شیدور و هندورابی نه‌تنها به حفاظت از محیط‌زیست این جزایر کمک می‌کند بلکه می‌تواند به بهبود تجربه گردشگری و پایداری این مناطق منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100889
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha