تلاش میراث‌فرهنگی و دستگاه‌هایی اجرایی شوشتر برای ایجاد موزه

در نشست مشترک سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سرپرست شهرداری شوشتر، موضوع معرفی زمین از سوی این نهاد برای ایجاد موزه مخزن امن اشیاء فرهنگی پیگیری شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، جلسه مشترک سرپرستان میراث‌فرهنگی و شهرداری شوشتر با هدف توسعه و تسهیل خدمات گردشگری و همچنین پیگیری مصوبات جلسات صورت‌گرفته پیشین  ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

طی این جلسه، درخصوص موارد متعددی بحث و تبادل نظر شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معرفی زمین توسط شهرداری به‌منظور ایجاد موزه و مخزن اشیا اشاره کرد.

البته در سال‌های گذشته تفاهم‌هایی در راستای تبدیل ساختمان شهرداری به موزه شده است که منافاتی با ساخت موزه شهرستان نخواهد داشت.

از دیگر موارد قابل اهمیت مطرح‌شده این جلسه می‌توان به لزوم فراهم‌سازی زیرساخت مناسب برای ایجاد شهرداری بافت کهن اشاره کرد؛ چراکه شهر تاریخی و کهنی همانند شوشتر قطعاً نیازمند دارا بودن چنین شهرداری است تا بتواند پاسخگوی بایسته‌های جامعه شهری باشد و اداره میراث‌فرهنگی شوشتر نیز به‌منظور نیل به این هدف والا، همه سعی خود را برای کمک به شهرداری به‌کار خواهد گرفت.

 یکی دیگر از توافق‌های صورت‌گرفته لزوم جانمایی سرویس بهداشتی توسط شهرداری در نزدیکی آثار تاریخی برای خدمات‌دهی به گردشگران بود که توافقات لازم به‌منظور تعیین مکان مناسب صورت گرفت.

همچنین پیگیری ساخت المان احرامی‌بافی و نام‌گذاری یکی از معابر و یا میادین شوشتر با این عنوان در شورای نام‌گذاری، از جمله مواردی بود که توسط سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شوشتر در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100894
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha