صنعت گردشگری مهم‌ترین رکن توسعه استان است/ اشتغالزایی با بهره‌گیری از ثبت‌جهانی هگمتانه

استاندار جدید همدان گفت: همدان با داشتن بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری، ظرفیت بسیار بالایی دارد و با بهره‌گیری از این قابلیت‌ها باید زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را فراهم کرد.

به گزارش میراث‌آریا، آئین تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید همدان با حضور آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان، علی زینی‌وند معاون سیاسی وزیر کشور، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی حوزه وزارتی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، استانداران جدید و سابق همدان، اعضای شورای تأمین، معاونین استاندار، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان و مسئولین نظامی، انتظامی و امنیتی استان، جمعی از خانواده معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس، بخشداران و تعدادی از شهرداران، اصحاب رسانه و مردم شریف استان برگزار شد.

حمید ملانوری شمسی شامگاه چهارشنبه در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با میراث‌آریا اظهار کرد: از اعتماد دولت به اینجانب برای خدمت‌رسانی در استان همدان و مردم دیار هگمتانه قدردانی می‌کنم و امیدوارم بتوانم در این مسیر توفیق داشته باشیم.

استاندار جدید همدان افزود: همدان با داشتن بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری، ظرفیت بسیار بالایی دارد و با بهره‌گیری از این قابلیت ها باید زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را فراهم کرد.

ملانوری شمسی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت ثبت‌جهانی هگمتانه گفت: گردشگری بزرگترین صنعت اقتصادی دنیا محسوب می‌شود و می‌توانیم با بهره‌گیری از آن برای استان اشتغالزایی و ثروت‌زایی کنیم.

او با گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان گفت: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و مهد دانشمندان بزرگ، دیار بوعلی سینا، باباطاهر و دیار هشت هزار شهید گلگون کفن است و خدمت به آن افتخار محسوب می‌شود.

ملانوری شمسی تصریح کرد: باعث افتخار است که همزمان با اقدام غرور آفرین سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق ۲ و سیلی زدن محکم به صهیونیست و رژیم غاصب و کودک‌کش کار خود را در استان همدان آغاز می‌کنم.

استاندار همدان گفت: همدان با ۶ استان مرز مشترک دارد و نواقص راه‌های ارتباطی آن در حوزه راه‌آهن و فرودگاه باید برطرف شود و در حوزه کشاورزی باید از کشت‌های سنتی به سمت کشاورزی نوین حرکت کنیم و با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها تولیدات کشاورزی را بهبود ببخشیم.

ملانوری شمسی ادامه داد: تقویت دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و باید برای شادی و نشاط مردم تلاش بکنیم و از گروه‌های فرهنگی حمایت شود.

استاندار جدید همدان متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان انار واقع در استان کرمان است.

ملانوری شمسی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و دانشجوی مقطع دکترا در همین رشته است، از کارکنان وزارت کشور به شمار می رود که سابقه تصدی پست های مختلف را در بدنه این وزارتخانه داراست.

رضا تمدن، عباس حائری، محمدعلی کی نژاد، محمد صالح مدرسه ای، علی دانش منفرد، محمدرضا سپهری(سرپرست)، محمدعلی تقی جهرمی، احمد خرم، علی جابریان همدانی، علی اصغر زبردست، بهروز مرادی، کرم رضا پیریایی، علی محمد آزاد، محمدناصر نیکبخت، سید سعید شاهرخی و علیرضا قاسمی فرزاد به ترتیب استانداران پیشین همدان پس از انقلاب اسلامی بوده اند.

در این مراسم دکتر حمید ملانوری شمسی به عنوان استاندار جدید همدان معارفه و از زحمات و تلاش‌های دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد طی سه سال گذشته قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200903
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha