کارگاه آموزشی گردشگری آگاهانه در کردستان برگزار شد

کارگاه آموزشی گردشگری آگاهانه با محوریت گردشگران خارجی و با حضور مدیران و فعالان حوزه گردشگری کردستان به مدت دو روز در سنندج برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، این کارگاه دو روزه با حضور اساتید برجسته حوزه گردشگری کشور و با استقبال بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان حوزه گردشگری استان در حوزه‌های اقامتی، پذیرایی، خدماتی، دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در هتل فرهنگیان سنندج برگزار شد.

شیوه‌های نوین جذب گردشگر بر پایه اصول محوری، اقتصاد پویا و مردمی و شناخت آگاهانه و رونق گردشگری خارجی در استان و... در این کارگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: همه ساله در روز جهانی گردشگری، شعار سال جدید گردشگری اعلام می‌شود و در سال‌جاری این شعار «گردشگری و صلح» تعیین شده است.

 منصور مهرزاد افزود: فعالان حوزه گردشگری استان از جمله مهمترین افرادی هستند که می‌توانند به ایجاد و برقراری صلح در جامعه کمک کنند.

 او با بیان اینکه صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی به سومین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شده است، عنوان کرد: خوشبختانه استان کردستان در طول چند سال اخیر جهش بسیار خوبی را در حوزه گردشگری داشته است که این مهم مرهون همراهی و همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی استان بوده است.

 مهرزاد یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به استان سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل صد درصد رشد داشته است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: ثبت مراسم پیر شالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) در منطقه جهانی هورامان، ثبت جشن شکرانه برداشت توت‌فرنگی روستای شیان و ثبت دو مراسم جشن نوروز کردستان(سنندج) و جشن نوروز پالنگان از رویدادهای مهمی بود که در پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشوربا ثبت آن به ‌صورت بین‌المللی و ملی در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

مهرزاد با بیان اینکه ٩٠ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان در حال اجرا است، گفت: امیدواریم با توسعه گردشگری متعهدانه و مسئولیت‌پذیر و اتخاذ تدابیر هدفمندانه در این صنعت بیش از پیش شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان هم در ادامه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی و افزایش آگاهی فعالان حوزه گردشگری استان عنوان کرد و افزود: استقبال ویژه و بسیار خوب فعالان حوزه گردشگری استان از این کارگاه با محوریت آموزشی و ترویجی می‌تواند نقطه عطفی در افزایش تعاملات این اداره‌کل با بخش خصوصی باشد.

آرمان وطن‌دوست با بیان اینکه نوع نگاه به حوزه گردشگری باید یک نگاه جدید و تحولی باشد، یادآور شد: در کنار بحث توسعه زیرساخت‌های گردشگری، مسأله آموزش فعالان این حوزه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
  
معاون گردشگری کردستان گفت: ٥ دوره آموزشی توانمندسازی نیز براساس اولویت و نیاز جامعه گردشگری استان برنامه‌ریزی و تدوین شده است که در ٦ ماهه دوم سال‌جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این همایش دو روزه گواهی حضور در کارگاه آموزشی به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200910
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha