گردشگری زمینه تحول و ارتقای اقتصادی را فراهم می‌سازد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری گفت: گردشگری می‌تواند زمینه تحول و ارتقای اقتصادی می‌شود.

به ‌گزارش میراث‌آریا، علیرضا ارجمندی در نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح که روز پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد، با بیان این که لغو روادید در جذب گردشگری بسیار مؤثر بود، اظهار کرد: عمده گردشگران که به قم می‌آیند، گردشگران فرهنگی و زیارتی هستند و باید تلاش کنیم، صنعت گردشگری را بومی‌سازی نماییم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: امیدواریم، با نابودی اسراییل زمینه صلح فراهم شود؛ ایران دنبال جنگ نیست؛ بلکه دنبال برقراری امنیت، صلح و آرامش است؛ از این‌رو مسأله گردشگری می‌تواند اتفاقات خوبی به همراه داشته باشد و زمینه رشد تحولات فرهنگی و اقتصادی شود؛ اگر به این امر در دانشگاه توجه شود، می‌تواند ثمرات خوبی در کشور به همراه داشته باشد.

او بیان کرد: استان قم زائرپذیر است و گردشگران مذهبی و زیارتی در این استان به صورت میلیونی بدون تبلیغات حضور دارند؛ اگر چه نیاز است، تبلیغات لازم برای معرفی ظرفیت‌های استان در بخش‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی از سوی متولیان گردشگری قم انجام شود.

او افزود: گردشگری، صنعتی است که باید دستگاه‌های گوناگونی در آن ایفای نقش انجام دهند و این اداره‌کل به تنهایی نمی‌‎تواند مسائل گردشگری را حل کند و نیازمند مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط در این بخش است.

در پایان نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح، سخنرانی دکتر سید رضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پخش شد.  

در این نشست علمی تخصصی دکتر حمیده امیریزدانی با موضوع «رویکردهای مختلف به مطالعات صلح و گردشگری»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدحسین مظفری با موضوع «گردشگری و صلح‌آفرینی، شناخت فرهنگ‌ها و تحکیم دوستی‌ها» و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدطاهر قلی‌تبار با موضوع «نقش گردشگری در کاهش بیگانه‌هراسی و تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز» سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب دیگر سخنران نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح بود.

در پایان نشست مذکور به مناسبت هفته گردشگری از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب مؤسس و بنیانگذار دانشگاه ادیان و مذاهب و نیز به حمیده امیریزدانی و حجج‌اسلام محمدحسین مظفری و محمدطاهر قلی‌تبار سه تَن از استادانی که در این نشست سخنرانی کردند، تابلوهایی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد جامع شهر قم اهداء شد.

کاشت یک نهال زیتون، به عنوان درخت یادبود هفته گردشگری با شعار صلح و دوستی (مهر ۱۴۰۳) در محوطه دانشگاه ادیان و مذاهب به مناسبت هفته گردشگری، پایان بخش این نشست علمی تخصصی بود.  

نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

این نشست با حضور استادان، محققان و دانشجویان و نیز تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد و همچنین این نشست به صورت برخط (آنلاین) از طریق تارنمای (سایت) دانشگاه ادیان و مذاهب برای کاربران و علاقه‌مندان پخش شد و تعداد زیادی از پژوهشگران، استادان و دانشجویان از این نشست علمی تخصصی به صورت برخط استفاده کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200961
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha