بازدید استانداران ۴ استان مرزی ترکیه از موزه صنایع‌دستی ارومیه

در حاشیه هفتمین نشست همکاری‌های مشترک استان های مرزی ترکیه و آذربایجان غربی استانداران استان‌های ایگدیر، آغری، وان و حکاری ترکیه از موزه صنایع‌دستی ارومیه در مدرسه تاریخی هدایت بازدید کردند. 

به‌گزارش میراث آریا، در حاشیه هفتمین نشست همکاری‌های مشترک استان های مرزی ترکیه و آذربایجان غربی استانداران استان‌های ایگدیر، آغری، وان و حکاری ترکیه با همراهی محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی از موزه صنایع‌دستی ارومیه در مدرسه تاریخی هدایت بازدید کردند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این بازدید ضمن خوشامد به استانداران ترکیه اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه یک بنای قاجاری با یک هزار و ۴۰۰ مترمربع است که با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی تحویل این اداره‌کل شد و پس از مرمت تبدیل به اولین خانه صنایع‌دستی استان شد.

مرتضی صفری افزود: در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی تراش سنگ‌های نیمه‌قیمتی، هنرهای چوبی، نگارگری و گلیم‌بافی به همراه موزه صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه راه‌اندازی شده است و وورکشاپ صنایع‌دستی نیز در این بنای تاریخی اجرا می‌شود.

او با اشاره به فعالیت ۴۰ رشته صنایع‌دستی در استان ادامه داد: در موزه صنایع‌دستی ارومیه آثار فاخر هنرمندان شاخص استان نگهداری می‌شود که نشان‌دهنده بخشی از هویت و هنر این مرزوبوم است.

صفری اضافه کرد: همچنین مدرسه هدایت در حال حاضر تبدیل به پاتوقی برای هنرمندان استان در حوزه شعر، ادبیات و سینما شده که برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را در این مکان تاریخی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071300966
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha